Ένα από τα πιο ιστορικά ονόματα μοτοσυκλετών άλλαξε πρόσφατα ιδιοκτήτη για μία ακόμη φορά. Η Matchless αγοράστηκε από την ιταλική οικογέναια Μαλενότι, μένοντας ωστόσο στη μεσογειακή γειτονιά μας: διότι οι προηγούμενοι ιδιοκτήτες ήταν Έλληνες!
Οι Μαλενότι έγιναν γνωστοί στον χώρο της μοτοσυκλέτας όταν αγόρασαν και κατάφεραν να αναστήσουν τη ιστορική βρετανική Belstaff, φίρμα ρουχισμού για μοτοσυκλετιστές που το 2005 ήταν στα πρόθυρα της εξαφάνισης.
Ως "εικόνες" της νέας σειράς ρούχων, οι Μαλενότι είχαν χρησιμοποιήσει -με το αζημίωτο- σούπερ μοντέλες όπως την Κέιτ Μοςς αλλά και διάφορα αστέρια του Χόλυγουντ. Οι προωθητικές ενέργειες πέτυχαν και η Belstaff επέστρεψε αναβαθμισμένη στο λεξιλόγιο των απανταχού στυλάτων και μοτοσυκλετιστών.
Πάτερ φαμίλιας των νέων ιδιοκτητών της Matchless είναι πλέον ο Φράνκο Μαλενότι που ελπίζει να νεκραναστήσει ένα ακόμα βρετανικό ιστορικά όνομα με εντυπωσιακό τρόπο... O Ιταλός αγόρασε τα δικαιώματά του από τους 4 Έλληνες ιδιοκτήτες του. Εκείνοι το είχαν αποκτήσει αντί 45.000 λιρών το 2006, πλειοδοτώντας σε δημοπρασία του Οίκου Bohnam.
Σύμφωνα με τα όσα δημοσιεύτηκαν στο Omnimoto.it, οι Μαλενότι, δηλαδή ο πατέρας Φράνκο και οι γιοί Εμανουέλε και Μίχαελ, σχεδιάζουν καταρχήν να βγάλουν στην παραγωγή έναν περιορισμένο αριθμό νεορετρό μοτοσυκλετών, αντλώντας έμπνευση από τα παλιά μοντέλα της εταιρείας και ειδικότερα τα Matchless G80, Silver Hawk και Silver Arrow. Στη συνέχεια σχεδιάζουν να διευρύνουν τα προϊόντα με το όνομα Matchless, προσφέροντας και εξεζητημμένα ήδη ρουχισμού.
Οι Μαλενότι ολοκληρώνουν αυτόν τον καιρό την πώληση της Belstaff στην ελβετική φίρμα ειδών πολυτελείας Lebenlux. Σύμφωνα με πληροφορίες, η πώληση έναντι 110 εκατ. ευρώ αποφέρει σημαντικό κέρδος στους Ιταλούς (είχαν αγοράσει την Belstaff για ψίχουλα), παρότι στο διάστημα από 2005 ως 2012 στην προσπάθειά τους να αναβαθμίσουν την Belstaff και να την καθιερώσουν ως μάρκα lifestyle, είχαν δημιουργήσει χρέη 40 εκατ. ευρώ.
Αμέσως μετά θα πιάσουν δουλειά προκειμένου να αναστήσουν την Matchless.
Οι πρώην ιδιοκτήτες ήταν τέσσερις Ελληνες, με παρουσία στα μοτοσυκλετιστικά δρώμενα, οι Παναγιώτης Μαριολόπουλος (αρχιτέκτονας και γραμματέας της μοτοσυκλετιστικής επιτροπής της FIVA), Νικόλαος Στούμπος (γιατρός και λάτρης των μοτοσυκλετών), η Ύλα Γαλάνη (ιδιοκτήτρια ειδικευμένου καταστήματος κλασικών μοτοσυκλετών) και ο Παναγιώτης Ζαριφόπουλος (επίσης ιδιοκτήτης καταστήματος κλασικών μοτοσυκλετών και αγωνιζόμενος).
Οι τέσσερίς τους σχεδίαζαν να προχωρήσουν στην παραγωγή μιας νέας σειράς Matchless, όπως δήλωναν την εποχή που αγόρασαν τον τίτλο. Όμως η δεινή οικονομική κατάσταση στην Ελλάδα του πρόλαβε και κάθε σχέδιο χρηματοδότησης τινάχτηκε στον αέρα.
Πρότυπο για τη νέα εταιρεία είναι η Harley Davidson, η οποία βγάζει περισσότερα χρήματα από ομώνυμα ρούχα και αξεσουάρ που πουλάει, παρά από τις μοτοσυκλέτες. Σε βαθμό που κάποιοι κακεντρεχείς να την αποκαλούν «εταιρεία φανελών που φτιάχνει και μοτοσυκλέτες». Όμως η HD είναι μάλλον η μόνη εταιρεία στον κόσμο που μπορεί να πετύχει κάτι τέτοιο, χάρη και στη διαρκή παρουσία της στην αγορά από το 1903.
Ουσιαστικά η Matchless εξέπνευσε το 1966, αλλά η τελευταία μοτοσυκλέτα με το σήμα της κατασκευάστηκε το 1990, κύκνειο άσμα της προσπάθειας του Les Harris. Φορούσε κινητήρα της Rotax.
Τον καιρό της δόξας τους, οι Matchless ήταν γνωστές στην Ελλάδα ως "Μάτσουλες"…