Η SWM (Speedy Working Motors) αρχικά δημιουργήθηκε το 1971, φτιάχνοντας μικρές μοτοσικλέτες εκτός δρόμου με κινητήρες δίχρονους της Sachs, ενώ από το 1977 άρχισε να χρησιμοποιεί και μοτέρ της Rotax. Οι μοτοσικλέτες της σύντομα έχτισαν μια καλή φήμη για την ποιοτική τους λειτουργία και το εξαιρετικό τους στήσιμο, αξίες που μεταφράστηκαν σε αποτελέσματα και στους αγώνες. Η SWM μάζεψε ουκ ολίγα εθνικά πρωταθλήματα Enduro, MX και Trial, ένα παγκόσμιο πρωτάθλημα Trial και αρκετές διακρίσεις σε αγώνες παγκόσμιας εμβέλειας. Οι πόρτες του εργοστασίου έκλεισαν οριστικά το 1984, ωστόσο στη σύντομη ζωή της η ιταλικής εταιρεία πρόλαβε να αποκτήσει ένα φανατικό κοινό.
Πέρυσι στην έκθεση του Μιλάνου EICMA, η SWM ανακοίνωσε την επιστροφή της. Στο τιμόνι της εταιρεία βρίσκεται ο Ampelio Macchi, πρώην μηχανικός με μακρά θητεία σε Cagiva, Aprilia, Husqvarna και μια ιστορική φιγούρα του ιταλικού μοτοσικλετισμού. Η χρηματοδότηση της εταιρείας εξασφαλίστηκε από την κινεζική Shineray, η οποία πέρυσι αγόρασε από την ΚΤΜ το εργοστάσιο στο Varese που παρήγαγε τις μοτοσικλέτες της Husqvarna ως και το 2013, όταν η BMW αποφάσισε να την πουλήσει στην ΚΤΜ. Μαζί με το εργοστάσιο η Shineray εξασφάλισε 10 έτοιμες μοτοσικλέτες της Husqvarna, δηλαδή πρακτικά όλα τα μοντέλα που είχαν σχεδιαστεί από τη BMW και παράγονταν κανονικά ως και το 2014, καθώς και όλο το εργατικό δυναμικό του Husqvarna R&D. Με αυτή τη δύναμη η SWM έστησε μια γκάμα μοτοσικλετών που ουσιαστικά συνίστανται στα Husky του 2013, με κάποιες αλλαγές για να εκσυγχρονιστούν στα σημερινά δεδομένα.
Πριν μερικές μέρες, με την ευκαιρία του ιταλικού αγώνα για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Enduro στο Bergamo της γειτονικής χώρας, η SWM παρουσίασε επισήμως ολόκληρη τη γκάμα της και προέβη σε ανακοινώσεις σχετικά με τους χρόνους παραγωγής της.
Πρόκειται για τα Enduro RS300R, RS500R και RS650R, τα Supermoto SM500R και SM650R, καθώς και τα Silver Vase 440 and Gran Milano 440. Οι δύο τελευταίες μοτοσικλέτες διαθέτουν κλασική εμφάνιση και έναν αερόψυκτο μονοκύλινδρο κινητήρα 440 κ.εκ. που προέρχεται από τη Shineray και κάνει την πρώτη του εμφάνιση εκτός Κίνας.
Η SWM ανακοινώνει πως στις 8 Ιουλίου σκοπεύει να βγάλει από τη γραμμή παραγωγής της το πρώτο της μοντέλο, RS650R. Τον Αύγουστο θα μπει στην παραγωγή και η έκδοση SM650R, ενώ από τον Σεπτέμβριο θα παραχθούν τα RS300R, RS500R και SM500R. Οι δύο κλασικές μοτοσικλέτες θα αρχίσουν να παράγονται από τον ερχόμενο Οκτώβριο.
Πηγή: mototriti.gr