Η FIM άνοιξε τη συζήτηση διαδοχής της Honda ως προμηθεύτρια κινητήρων στη Moto2. Οι ενδιαφερόμενοι κατασκευαστές καλούνται σε διαβούλευση πριν καταθέσουν τις προτάσεις τους.
Το τρέχον συμβόλαιο του HRC με τη Dorna για παροχή κινητήρων από CBR600RR στις μοτοσικλέτες της Moto2 λήγει το 2018. Μιλάμε για έναν κινητήρα που αρχικά σχεδιάστηκε για το μοντέλο του 2007 και δέχτηκε σημαντικές επεμβάσεις το 2009, ενώ έκτοτε ουσιαστικά είναι ο ίδιος. Η λογική λέει πως ως το 2018 η Honda θα έχει παρουσιάσει ένα εντελώς νέο CBR 600.
Αυτό που δεν θα αλλάξει στη Moto2 είναι η λογική του ενιαίου κινητήρα. Όποιος κατασκευαστής αναλάβει το έργο θα πρέπει να ικανοποιήσει τις αρχές που ισχύουν σήμερα, δηλαδή να είναι ένα μοτέρ παραγωγής, εντός των οικονομικών πλαφόν που επιβάλλει η Dorna, στο σημερινό επίπεδο αξιοπιστίας. Επίσης ο κατασκευαστής θα πρέπει εγγυημένα να μπορεί να παρέχει κινητήρες και ανταλλακτικά για τουλάχιστον μια εξαετία, όση θα είναι δηλαδή η ελάχιστη διάρκεια του συμβολαίου που θα υπογραφεί.
Αυτό το τελευταίο σημείο μάλλον δυσκολεύει πολύ τη ζωή μικρότερων κατασκευαστών. Θεωρείται δεδομένο πως στη διαδικασία θα είναι υποψήφιες οι Honda και Yamaha (ήταν υποψήφια και στην πρώτη ανάλογη διαδικασία το 2009), ενώ τεχνικώς είναι ικανές να ανταπεξέλθουν και οι έτεροι Ιάπωνες κατασκευαστές Suzuki και Kawasaki, αν και προς το παρόν είναι άγνωστο αν ενδιαφέρονται.
Στο παρελθόν ενδιαφέρον είχε εκδηλώσει και η ΚΤΜ, αναφέροντας την πρόθεσή της να φτιάξει κινητήρα δικύλινδρο 500 κ.εκ. που να προέρχεται από το ανάλογο της Moto3 και των 250 κ.εκ., ωστόσο η ΚΤΜ τότε δήλωνε πως δεν ήθελε ενιαίο πρωτάθλημα αλλά να έχει και τους άλλους κατασκευαστές μέσα - κάτι που ακόμη δεν αλλάζει και φαίνεται πως η μονομάρκα θα παραμείνει και την επόμενη δεκαετία. Αλλοι μεγάλοι κατασκευαστές με μοτέρ σε αυτήν την κατηγορία κυβικών δεν υπάρχουν αυτή τη στιγμή, πλην των Triumph και MV Agusta με τα τρικύλινδρα 675, αλλά ουδέποτε έχει αναφερθεί το όνομά τους σε σχετική φήμη και είναι άγνωστο αφενός αν ενδιαφέρονται και αφετέρου αν έχουν την παραγωγική δυνατότητα να ανταπεξέλθουν.
Το πρώτο βήμα της διαδικασίας προβλέπει μια περίοδο διαβούλευσης με ενδιαφερόμενους κατασκευαστές ως το τέλος της τρέχουσας αγωνιστικής σεζόν και μετά θα περάσουμε στην επίσημη φάση κατάθεσης υποψηφίων προτάσεων. Ο στόχος της Dorna, αλλά και της Ένωσης Αγωνιστικών Ομάδων (IRTA), είναι να γίνει του χρόνου η επιλογή, ώστε να υπάρχει αρκετός χρόνος ως το τέλος του 2018 για την προετοιμασία της επόμενης ημέρας.
Όπως μπορούμε όλοι να φανταστούμε, η μετάβαση θα είναι ένα σημαντικό σοκ για τις ομάδες της Moto2, οι οποίες τρέχουν με τον ίδιο κινητήρα για έκτη χρονιά φέτος. Αλλάζοντας προμηθευτή ουσιαστικά μιλάμε για εντελώς νέα πλαίσια που θα πρέπει να εξελιχθούν από το μηδέν, καθώς και τεράστιες ποσότητες δεδομένων που θα καταστούν σε μια στιγμή άχρηστα. Όπως είναι λογικό, το κόστος για εκείνη τη χρονιά θα είναι κατά πολύ μεγαλύτερο από τις μερικές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ που κοστίζει σήμερα το τρέξιμο μιας μοτοσικλέτας στη Moto3 και, εν μέσω κακής οικονομικής κατάστασης στην Ευρώπη, ο στόχος είναι να μην χαθούν ομάδες στην πορεία.
Πηγή: mototriti.gr