Ο διαγωνισμός οικονομίας καυσίμου 'What will it do Mister?' ('τι καίει φίλε;') από μια ομάδα αναβατών δικύκλων στη Μεγάλη Βρετανία είχε ενδιαφέροντα αποτελέσματα όσον αφορά τις ρεαλιστικά επιτεύξιμες χαμηλές καταναλώσεις.
Οι αναβάτες του διαγωνισμού ανήκουν στο London Advanced Motorcyclists group, που με τη σειρά του υπάγεται στο Institute of Advanced Motorists (IAM), με τον πρόεδρο του LAM Norton Hawes να εξηγεί: "Σαν αναβάτες θέλουμε συνέχεια να θέτουμε νέες προκλήσεις, ενώ παιδιά και ενήλικες συνήθως ρωτάνε 'πόσο γρήγορα πηγαίνει;' Εμείς από την άλλη αποφασίσαμε να θέσουμε την πρόκληση της οικονομίας, όχι της ταχύτητας."
Η ιδέα ανήκει στο παλαιό μέλος Andrew Craster, και ο διαγωνισμός "τρέχει" κάθε χρονιά, απο το 2009. Οι κανόνες του διαγωνισμού είναι αυστηροί, καθώς όλοι πρέπει να οδηγούν σύμφωνα με τα στάνταρ του IAM test, δεν πρέπει να εμποδίζουν τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου (ο διαγωνισμός γίνεται στο δημόσιο δρόμο), και φυσικά πρέπει να υπακούν στον ΚΟΚ. Το μήκος της διαδρομής είναι περίπου 100 χιλιόμετρα, ενώ περιλαμβάνει αυτοκινητόδρομους, μποτιλιαρισμένα αστικά κέντρα, αλλά και επαρχιακό δρόμο.
Οι αναβάτες χωρίζονται σε 4 κατηγορίες, ανάλογα με την ανακοινώσιμη ιπποδύναμη του κάθε δικύκλου. Τα δίκυκλα που έλαβαν μέρος στο φετινό διαγωνισμό ανήκαν σε όλες τις κατηγορίες και τους κυβισμούς, από παπιά Honda C90, έως και μεγάλες μοτοσικλέτες όπως Ducati Multistrada, BMW R 1200 GS, κλπ.
Νικητής αναδείχθηκε ο Peter Gibbons, καθώς καβάλα σε ένα Honda CG 125 πέτυχε κατανάλωση 122.9mpg, δηλαδή 51,867χλμ/λίτρο ή 1,92 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα. Δεύτερος ήλθε ο Peter Raynham καβάλα σε ένα Honda NC 750X, με 101.8mpg, δηλαδή 43,279 χιλιόμετρα το λίτρο, ή 2,31 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα. Και τρίτος ήταν ο Dave Wilkins, καβάλα σε ένα Honda C90, με κατανάλωση 98.9mpg, δηλαδή 42,04 χιλιόμετρα το λίτρο, ή 2,37 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα. Την πεντάδα έκλεισαν ο Eddie Wright με ένα RX100 και 90.1mpg, και ο Alice Dryden σε ένα Honda Integra με 90.2mpg.
Ο Norton επισήμανε πως: "το σημείο κλειδί στην οικονομική οδήγηση είναι η ομαλή χρήση του γκαζιού, και η αποφυγή των απότομων επιταχύνσεων ή επιβραδύνσεων. Επίσης είναι σημαντικό να βλέπεις μακριά, βλέποντας τις συνθήκες που επικρατούν στο δρόμο, αλλά και να ψάχνεις για κενά στην κυκλοφορία, όπου μπορείς να ελιχθείς ανάμεσα."
Φυσικά, παρά τα αποτελέσματα του εν λόγω διαγωνισμού, θα ήταν σίγουρα λανθασμένο να βγάλουμε απόλυτα συμπεράσματα για τα οικονομικότερα μηχανάκια της βρετανικής αγοράς. Απλώς έχει ενδιαφέρον να βλέπει κανείς τι νούμερα ελάχιστης κατανάλωσης μπορεί να πετύχει ένας αναβάτης, κινούμενος σύμφωνα με τους κανόνες του Κ.Ο.Κ. σε δημόσιους δρόμους, σε ρεαλιστικές συνθήκες, και όχι στις εργαστηριακές συνθήκες που επικαλούνται τα εργοστάσια παραγωγής δικύκλων.
Πηγή: www.mototriti.gr