Η επίσημη κρατική «γραμμή» (όπως σκιαγραφείται στις εξετάσεις οδήγησης) προτείνει συγκεκριμένους ελέγχους πριν από κάθε βόλτα, πολλοί από τους οποίους όμως δεν είναι ρεαλιστικό να γίνονται καθημερινά.
Σύμφωνοι, δεν γίνεται κάθε μέρα να τσεκάρουμε τα υγρά του ψυγείου, ούτε να ελέγχουμε τα λάδια του κινητήρα κάθε φορά που ανεβαίνουμε στη σέλα (αν και όσον αφορά στα λάδια είναι απαραίτητος ο εβδομαδιαίος έλεγχος της στάθμης τους).
Αυτό όμως δε σημαίνει πως δεν πρέπει να κάνουμε τακτικά ορισμένους βασικούς ελέγχους πριν ξεκινήσουμε, ειδικά αν η μοτοσικλέτα μας περνάει τα βράδια της «εκτεθειμένη» στον δρόμο.
Ακολουθούν ορισμένα χρήσιμα βήματα, τα οποία μπορείτε να κάνετε όσο ζεσταίνετε τον κινητήρα και μπορούν να σας σώσουν από δύσκολες καταστάσεις. Στην αρχή θα σας φανεί σαν... άσκηση, αλλά μετά από αρκετές επαναλήψεις οι έλεγχοι αυτοί θα γίνονται μηχανικά, χωρίς καν το αντιληφθείτε.
- Τσεκάρετε το χώρο στάθμευσης της μοτοσικλέτας για ενδεχόμενη διαρροή υγρών. Οποιαδήποτε κηλίδα θα πρέπει να σας προβληματίσει.
- Με τη μοτοσικλέτα στατική πατήστε το μπροστινό φρένο και βυθίστε το πιρούνι, τσεκάροντας την επαναφορά του. Έτσι ελέγχετε ότι φρένο και πιρούνι λειτουργούν σωστά, ενώ με την κίνηση αυτή αποκαλύπτεται πιθανή απώλεια πίεσης του μπροστινού ελαστικού.
- Αντίστοιχα, ελέγχετε το πίσω φρένο, την ανάρτηση και το πίσω λάστιχο, σπρώχνοντας τη μοτοσικλέτα προς τα πίσω πατώντας το ποδόφρενο.
- «Παίξτε» με τα φώτα, το σινιάλο και τα φλας, εξασφαλίζοντας ότι λειτουργούν σωστά. Ιδιαίτερη προσοχή θέλει το πίσω φανάρι, καθώς είναι δύσκολο να το δείτε. Μία τζαμαρία θα σας βοηθήσει να διαπιστώσετε ότι ανάβει.
- Πιέστε τα φρένα και ελέγξτε πως ανάβει και το φως του φρένου.
- Όσο ο κινητήρας ζεσταίνεται στο ρελαντί, και δεν φοράτε κράνος, ακούστε τον προσεχτικά για ενδεχόμενους περίεργους θορύβους. Θα πρέπει να δουλεύει στρωτά και χωρίς ξεσπάσματα. Μην ξεχνάτε ότι όταν οδηγείτε είναι δύσκολο να ακούσετε τη λειτουργία του μοτέρ, καθώς το κράνος "κρύβει" ήχους.
- Πριν ξεκινήσετε, τέλος, φτιάξτε τους καθρέπτες, ακόμα και αν δε φαίνεται να έχουν πειραχτεί. Ακόμα και μια ελάχιστη μετατόπισή τους (που μπορεί να μην φαίνεται με το μάτι) αλλάζει σημαντικά το οπτικό τους πεδίο.
Πηγή: www.mototriti.gr