Μια νέα σελίδα στην ιστορία της γυρίζει η Harley Davidson. "Το Project LiveWire μπορεί να συγκριθεί με την πρώτη ηλεκτρική κιθάρα και όχι με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο," δήλωσε ο Mark-Hans Richer, Αντιπρόεδρος και Διευθυντής Marketing της εταιρείας.
Ακολουθώντας την εμπνευσμένη από τους ίδιους τους αναβάτες φιλοσοφία εξέλιξης, η εταιρεία ξεκινά από την επόμενη εβδομάδα την διαδικασία αξιολόγησης και εξέλιξης της μοτοσυκλέτας.
Επιλεγμένοι πελάτες θα έχουν την ευκαιρία να οδηγήσουν και να προσφέρουν πληροφόρηση για τη μοτοσικλέτα και να βοηθήσουν να διαμορφωθεί το μέλλον της πρώτης ηλεκτρικής μοτοσικλέτας Harley-Davidson.
Αν και η μοτοσικλέτα δεν θα είναι άμεσα διαθέσιμη προς πώληση, το Project LiveWire είναι ειδικά σχεδιασμένο για να αναλυθούν οι προσδοκίες των αναβατών από μια ηλεκτρική μοτοσικλέτα Harley-Davidson.
Το ταξίδι για το 2014 θα ξεκινήσει στις Η.Π.Α. διασχίζοντας την Route 66 και θα περάσει από 30 και πλέον εξουσιοδοτημένα καταστήματα της Harley-Davidson, μέχρι το τέλος του χρόνου. Για το 2015, η εμπειρία του Project LiveWire θα συνεχιστεί στις Η.Π.Α. και θα επεκταθεί στον Καναδά και την Ευρώπη.
"Αυτό θα προστεθεί στους πολλούς επιτυχημένους πρόσφατους επαναπροσδιορισμούς της Harley-Davidson." αναφέρει ο Matt Levatich, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Harley-Davidson Motor Company.
"Σε ελάχιστα χρόνια καταφέραμε να προσεγγίσουμε ένα ευρύτερο κοινό και να υπηρετήσουμε μια συνεχώς μεταβαλλόμενη κοινωνία, καθώς και να επαναπροσδιορίσουμε τον τρόπο που εξελίσσουμε και κατασκευάζουμε τις μοτοσικλέτες μας."
"Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία καινοτόμων προϊόντων όπως είναι το Project Rushmore, τα Street 500 και 750, καθώς και το Project LiveWire που παρουσιάζουμε τώρα."
Το εντυπωσιακό νέο επίτευγμα συνδυάζει την παράδοση της εταιρίας στη σχεδίαση μοτοσικλετών με την πλέον προηγμένη τεχνολογία και έχει ως σκοπό την παροχή μιας νέας πρότασης, με την υπογραφή της Harley-Davidson σε στυλ, ήχο και αίσθηση.
"Είναι μια έκφραση μοναδικότητας και θρυλικού στυλ, που απλά έτυχε να είναι ηλεκτρική. Το Project LiveWire είναι μια τολμηρή δήλωση για εμάς ως εταιρία και ως εμπορικό σήμα." συμπληρώνει ο Mark-Hans Richer, Αντιπρόεδρος και Διευθυντής Marketing της Harley Davidson Motor Company.
Η μοτοσικλέτα προσφέρει μια κορυφαία οδηγική εμπειρία με συναρπαστική επιτάχυνση και μοναδικό νέο ήχο. "Ο ήχος παίζει εξαιρετικά σημαντικό ρόλο," αναφέρει ο Richer.
"Φανταστείτε ένα μαχητικό αεροσκάφος σε ένα αεροπλανοφόρο. Ο μοναδικός ήχος του Project LiveWire σχεδιάστηκε έτσι ώστε να διαφοροποιείται η μοτοσικλέτα, από κάθε άλλη ηλεκτρική ή με κινητήρα εσωτερικής καύσης μοτοσικλέτα που διατίθεται στην αγορά."
Τα μακροπρόθεσμα σχέδια για διάθεση του Project LiveWire προς πώληση θα επηρεαστούν από την πληροφόρηση που θα λάβουν από τους αναβάτες που θα συμμετάσχουν στο Project Livewire Experience tour.
"Προσφέρουμε μια ασυμβίβαστη εμπειρία οδήγησης και σε κάθε τι που κάνουμε, λαμβάνουμε πολύ σοβαρά υπόψη τα σχόλια και τις ανάγκες των πελατών μας," αναφέρει ο Richer.
"Επειδή η ηλεκτρική τεχνολογία οχημάτων εξελίσσεται πολύ γρήγορα, είμαστε ενθουσιασμένοι που μαθαίνουμε περισσότερα από αναβάτες, μέσα από την εμπειρία του Project LiveWire. Στόχος μας είναι να κατανοήσουμε πλήρως τον ορισμό της επιτυχίας σε αυτή την αγορά, καθώς η τεχνολογία συνεχίζει να εξελίσσεται."
Η οδήγηση στην ύπαιθρο είναι ένα από τα κυριότερα στοιχεία του μοτοσικλετισμού και παραμένει ένας κεντρικός στρατηγικός στόχος για την Harley-Davidson. "Η προστασία του περιβάλλοντος που οδηγούμε είναι σημαντική για όλους μας." αναφέρει ο Levatich.
"Το Project LiveWire είναι ένα μόλις στοιχείο στην προσπάθειά μας για προστασία του περιβάλλοντος, στο οποίο θα οδηγούν οι επόμενες γενιές. Είμαστε μια εταιρία που μετρά πολλές επιτυχίες στα 111 χρόνια ιστορίας της και με την προσοχή μας στραμμένη στο μέλλον, προστατεύουμε το περιβάλλον στο οποίο θα οδηγούν οι επόμενες γενιές για τα επόμενα 111 χρόνια."
Από τεχνικής άποψης, ο τριφασικός ηλεκτροκινητήρας του LiveWire αποδίδει 55 kW ισχύος (κάτι λιγότερο από 75 ίππους) και 7,2 kgm ροπής. Κατάτι περισσότερο από τους βασικούς ανταγωνιστές του, καθώς η Harley-Davidson Livewire υπερισχύει της Brammo Empulse R (54 ίπποι) και της Zero SR (67 ίπποι).
Εκεί που "χάνει" στα σημεία είναι στην χωρητικότητα των μπαταριών, με στόχο να διατηρήσει το συνολικό βάρος χαμηλά, αλλά με αντίκτυπο στην αυτονομία. Σε απόλυτους αριθμούς η χωρητικότητα φτάνει τις 7 kWh, κάτι λιγότερο από τις 9,3 kWh και τις 10,0 kWh των Brammo και Zero αντίστοιχα.
Αυτά σημαίνουν ότι η αποθηκευμένη ενέργεια επαρκεί για μια διαδρομή 75 χιλιομέτρων σε μικτή χρήση πόλης και αυτοκινητόδρομου πριν χρειαστεί "ανεφοδιασμό" - επαναφόρτιση. Η τελική έχει επίσης "περιοριστεί" στα 150 χ.α.ω., ενώ για να επιταχύνει από τα 0 στα 100 χ.α.ω. χρειάζεται γύρω στα 4 δευτερόλεπτα.
Πριν βγει στην παραγωγή η Harley-Davidson, πραγματοποιεί σειρά από δοκιμές βασισμένες στην γνώμη του κοινού. Το Project Livewire αποτελεί μια εκστρατεία που πραγματοποιείται τις επόμενες ημέρες με σκοπό να αφουγκραστεί η εταιρεία τις απόψεις του κοινού της.
Αν τα σχόλια είναι θετικά, η Harley-Davidson θα προχωρήσει όχι μόνο στην παραγωγή αλλά και στην βελτίωση του μοντέλου πριν δοθεί στην παραγωγή. Μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρίες και επιμέρους αλλαγές που ενδεχομένως προκύψουν από τις δοκιμές θα ενσωματωθούν στο μοντέλο παραγωγής.
Αν τα αποτελέσματα κριθούν απογοητευτικά για τη συνέχεια του μοντέλου –δεν διαφαίνεται να συμβεί κάτι τέτοιο- οι πιο συντηρητικοί μέσα στην εταιρεία θα δικαιωθούν καθώς μια Harley-Davidson χωρίς ήχο και κραδασμούς μπορεί να θεωρηθεί ακόμη και ως βέβηλη για την ιστορία της φίρμας.
Όπως κι αν έχει η HD κατάφερε να κάνει την έκπληξη. Εκεί που όλοι θα στοιχημάτιζαν πως θα ήταν η τελευταία που θα ενέσκηπτε στην ηλεκτροκίνηση για τις μοτοσυκλέτες της, έγινε από τους πρωτοπόρους στις εξελίξεις.