Σχέδια της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για επιβολή ενός ετήσιου, πανάκριβου πιστοποιητικού μηχανικής αρτιότητας για τις μοτοσυκλέτες (έλεγχο ΚΤΕΟ), απορρίφθηκαν ήδη στη Γαλλία, τη Σουηδία και την Ολλανδία.
Η Επιτροπή Ευρωπαϊκών Υποθέσεων του γαλλικού Κοινοβουλίου ανακοίνωσε ότι απέρριψε το μέτρο, διότι η επιβολή του στις μοτοσυκλέτες θα επιβάρυνε άνισα τους αναβάτες χαμηλών εισοδημάτων.
Τώρα, οι αγγλικές λέσχες μοτοσυκλετιστών πιέζουν τη βρετανική κυβέρνηση να κάνει το ίδιο. Σε αντίθετη περίπτωση, η υιοθέτηση του μέτρου, που αφορά σε ένα πολύ πιο διεξοδικό έλεγχο των μοτοσυκλετών, θα κόστιζε 50 λίρες Αγγλίας, αντί των 30 που κοστίζει ο υφιστάμενος έλεγχος.
Οι λέσχες κατηγορούν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ότι πρότεινε το μέτρο του πανάκριβου ετήσιου ελέγχου, στηριζόμενη σε στοιχεία, που της προμήθευσαν οι ίδιες οι εταιρείες ΚΤΕΟ, που θα αποκομίσουν μεγάλα οικονομικά οφέλη από την επιβολή του.
Το ΚΤΕΟ μοτοσυκλετών έχει ήδη μπει σε εφαρμογή στην Ελλάδα και είναι προφανές ότι πρόκειται για καθαρά εισπρακτικό μέτρο. Με κόστος 25 έως 40 ευρώ, γίνεται μόνο σε μερικά ιδιωτικά ΚΤΕΟ, καθώς τα δημόσια δεν έχουν τον απαραίτητο εξοπλισμό.
Είναι όμως υποχρεωτικό να επαναλαμβάνεται κάθε δύο χρόνια και τα σημεία, που ελέγχονται, δεν δικαιολογούν ούτε το κόστος, ούτε δικαιώνουν το επιχείρημα της εναρμόνισης με κάποια νομοθεσία. Προς το παρόν, αφορά σε μεγάλης ηλικίας μοτοσυκλέτες (πριν το 1998), που δεν κόβονται, αλλά απλά μετρώνται (ηχομέτρηση, καυσαέρια, φρένα) ή ελέγχονται οπτικά.