Η KTM έχει κερδίσει τα τελευταία 13 (!) Rally Dakar. Πρόκειται για ένα μοναδικό επίτευγμα που δείχνει την αφοσίωση της αυστριακής εταιρείας στους αγώνες και βέβαια τις ικανότητες των τεχνικών και των οδηγών της.
Για να κερδίσει το Dakar 2014 οι μηχανικοί της εταιρείας δημιούργησαν μία ολοκαίνουργια μοτοσυκλέτα, με στόχο να σταθεί όρθια απέναντι στους αγριεμένους διεκδικητές του HRC (Honda) και της Yamaha που έχουν ανεβάσει στροφές για να σπάσουν επιτέλους τη μονοκρατορία της ΚΤΜ στα Rally.
Το προηγούμενο KTM 450 Rally ήταν ουσιαστικά ένα 690 με τον κινητήρα των 450 κυβικών, προκειμένου να προσαρμοστεί στην αλλαγή κανονισμών. Έτσι τώρα, σχεδιάζοντας εξαρχής το KTM 450 Rally του 2014, μπόρεσαν να βελτιώσουν τη μοτοσυκλέτα σε πολλά σημεία.
Απόδειξη της εμπνευσμένης δουλειάς τους ήταν η 4η νίκη του Marc Coma. Η νέα Rally δούλεψε ρολόι και κατάφερε να κρατήσει πίσω τα CRF και YZF με τους εξαιρετικούς αναβάτες τους.
Όσο για το πόσο ευκολότερη είναι η φετινή μοτοσυκλέτα, θα αναφέρουμε αυτό που κυκλοφορεί ως ανέκδοτο στο αγωνιστικό κύκλωμα: ο δεύτερος νικητής του φετινού Dakar, ο Jordi Viladoms, δεν είχε καν ανέβει στη σέλα του Rally 450 πριν την εκκίνηση της Αργεντινής!
Τώρα οι Αυστριακοί προσφέρουν τη δυνατότητα σε ιδιώτες να αγοράσουν ένα αντίγραφο του πολεμικού KTM 450 Rally, με την ονομασία KTM 450 Rally Production Racer. Η πρακτική αυτή αποτελεί παράδοση για την ΚΤΜ, την οποία μάλιστα ακολουθεί φέτος και το HRC προσφέροντας το Honda CRF450 Rally Production Racer, προς μεγάλη χαρά των ιδιωτών αγωνιζόμενων.
Μη φανταστείτε πάντως πως μπορεί ο καθένας να αποκτήσει το 450 Production Rally. Η παραγωγή του δεν θα ξεπερνά τις μερικές δεκάδες κομμάτια, ενώ σοβαρός περιοριστικός παράγοντας είναι και η τιμή των 24.000 ευρώ.
Στα οποία εννοείται δεν περιλαμβάνεται το ξεχωριστό πακέτο σέρβις και υποστήριξης για τη συμμετοχή στον αγώνα. Έτσι θα προτιμηθούν όσοι από τους επίδοξους αγοραστές διαθέτουν σοβαρό αγωνιστικό παλμαρές.
Πάντως το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 24.000 ευρώ αγοράζει μια κορυφαία μοτοσυκλέτα αγώνων, σχεδιασμένη σύμφωνα με τις συμβουλές και προτάσεις των αγωνιζόμενων της ΚΤΜ και με τον Coma να έχει βαρύνοντα λόγο.
Ολοκαίνουργιος κινητήρας με τροφοδοσία ψεκασμού και έναν εκκεντροφόρο επικεφαλής, νέο πλαίσιο - χωροδικτύωμα, βελτιστοποιημένη εργονομία και εξαιρετική ορατότητα προς τα εμπρός (εδώ επέμειναν πολύ οι αγωνιζόμενοι).
Κορυφαίες πολυρυθμιζόμενες αναρτήσεις WP (ανήκει στην ΚΤΜ), δύο ρεζερβουάρ μπροστά εκατέρωθεν του κινητήρα και δύο πίσω από όπου το καύσιμο αντλείται με δυο αντλίες καυσίμου, ώστε «ο αναβάτης να ρυθμίζει την κατανομή βάρους της μοτοσυκλέτας ανάλογα με το έδαφος στο οποίο κινείται».
Την «πολεμική» εικόνα συμπληρώνει ο εντυπωσιακός πύργος από ανθρακονήματα πίσω από το απόλυτα διάφανο ακρυλικό φέρινγκ, στον οποίο προσαρμόζονται το roadbook, τα όργανα και ο transponder του αγώνα με το ελάχιστο κόστος σε βάρος.
Αν το αποφασίσατε, μπορείτε να παραγγείλετε το KTM 450 Rally Production Racer σε όποιο χρώμα επιθυμείτε, αρκεί να είναι πορτοκαλί…