Με έναν υπερσύγχρονο κινητήρα με σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων (!), χώρους για δύο άτομα και ABS στον στάνταρ εξοπλισμό, το NMAX έρχεται και στην Ευρώπη για να αποτελέσει τη βάση της δημοφιλούς σειράς MAX.
Το ΝΜΑΧ σας το είχαμε παρουσιάσει πριν από τρεις περίπου μήνες, ως scooter για την αγορά της Ινδονησίας (εκεί θα κατασκευάζεται), καθώς τότε δεν υπήρχε επίσημη πρόθεση από την ιαπωνική εταιρία για την εισαγωγή του στην Ευρώπη. Ωστόσο, ένα τόσο σύγχρονο scooter δεν ήταν δυνατόν να μείνει μόνο στις ασιατικές αγορές και τώρα το βλέπουμε και στη Γηραιά Ήπειρο.
Κινητήρας: Με VVA!
Τα μεγάλα νέα για το νέο mini GT της ιαπωνικής εταιρίας έχουν να κάνουν με τον κινητήρα του, τον πρώτο που βλέπουμε σε scooter της Yamaha, με σύστημα μεταβλητού χρονισμού για τις βαλβίδες, ένα σύστημα που συνήθως απαντάται μόνο σε κορυφαίες και μεγάλου κυβισμού μοτοσικλέτες, ακόμη και εκεί σπάνια. Ο μονοκύλινδρος κινητήρας με τον ένα εκκεντροφόρο επικεφαλής είναι υγρόψυκτος και φυσικά τετραβάλβιδος με χωρητικότητα 125 κ.εκ. και σχεδιαστικά ασπάζεται τη νέα φιλοσοφία της Yamaha «Blue Core» στη σχεδίαση μοτέρ. Με λίγα λόγια αυτό σημαίνει, compact διαστάσεις, βέλτιστη οικονομία χωρίς θυσίες στην απόδοση και μειωμένες εκπομπές ρύπων.
Για να το πετύχουν αυτό οι μηχανικοί της Yamaha, επικεντρώθηκαν στη βελτίωση της θερμικής απόδοσης του κινητήρα, στη βελτίωση του συστήματος ψύξης και φυσικά στη μείωση των τριβών. Φυσικά το σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων (Variable valve actuation-VVA) είναι αυτό που ξεχωρίζει, το οποίο επεμβαίνει στις βαλβίδες εισαγωγής αλλάζοντας το βύθισμά τους. Η Yamaha αναφέρει πως όλα τα παραπάνω συνεισφέρουν σε μια κατανάλωση της τάξης των 2,2 λίτρων ανά 100 χλμ. Το ψυγείο του νέου μοτέρ βρίσκεται κοντά του, στο πλάι, κάτι που στην πράξη απελευθερώνει αρκετό χώρο στην περιοχή των ποδιών, αφού συνήθως βρίσκεται πίσω από τον εμπρός τροχό.
Τέλος, για τις μειωμένες τριβές ευθύνεται και ο offset κύλινδρος με επίστρωση DiASil, κάτι που εφαρμόζει πλέον σε πολλά μοντέλα της η ιαπωνική εταιρία. Τέλος η χρήση full LED (πίσω και εμπρός, και στις δύο σκάλες ) φώτων που καταναλώνουν λιγότερο ρεύμα επέτρεψε τη χρήση ενός μικρότερου σε μέγεθος δυναμό.
Εργονομία/Χώροι: Ευρύχωρο για όλους
Αυτό υποστηρίζει η ιαπωνική εταιρία για το νέο mini GT της. Όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες, η σέλα των δύο επιπέδων μοιάζει να έχει μεγάλο μήκος, ενώ αρκετός μοιάζει να είναι και ο χώρος για τα πόδια του αναβάτη. Όπως είπαμε το ψυγείο έχει μετακομίσει στο πλάι του κινητήρα για εξοικονόμηση χώρου από αυτή την περιοχή. Για τον συνεπιβάτη έχουν προβλεφθεί και χειρολαβές αλλά και συμβατικά αναδιπλούμενα μαρπσιέ. Ο LCD πίνακας οργάνων είναι μοντέρνος και συγκεντρωτικός φέροντας όλες τις απαραίτητες λυχνίες και ενδείξεις, ενώ και τα χειριστήρια έχουν σύγχρονο σχεδιασμό. Τέλος, κάτω από τη σέλα θα χωρέσετε ένα κράνος κλειστού τύπου, ενώ θα περισσέψει και αρκετός χώρος για μικροπράγματα.
Πλαίσιο/Αναρτήσεις/Φρένα: Με ABS στάνταρ
Εντελώς νέο, σύμφωνα με την ιαπωνική εταιρία, είναι το πλαίσιο του NMAX, φτιαγμένο από υψηλότερης ποιότητας ατσάλι. Αυτό επέτρεψε τη μείωση του βάρους (συνολικά, με υγρά και γεμάτο ρεζερβουάρ, το βάρος ανέρχεται στα 127 κιλά), έναντι αντίστοιχων εφαρμογών, αλλά και τη χρησιμοποίηση σωλήνων μικρότερης διαμέτρου. Πέρα από τη άνεση, οι σχεδιαστές πρόσεξαν τόσο την ακαμψία του πλαισίου αλλά και την αίσθηση που παίρνει ο αναβάτης από τον εμπρός τροχό! Για την καλύτερη κατανομή του βάρους το ρεζερβουάρ έχει μετακομίσει ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη, ενώ για την αύξηση της άνεσης το μοτέρ συνδέεται στο πλαίσιο μέσω σινεμπλόκ.
Στον τομέα των φρένων το νέο scooter της Yamaha φέρει δίσκους διαμέτρου 230 χλστ. εμπρός και πίσω που φαίνονται να συνδυάζονται με διαγκάνες ενός εμβόλου, αλλά και στάνταρ ABS.
Όσον αφορά στις αναρτήσεις το ΝΜΑΧ χρησιμοποιεί ένα τηλεσκοπικό πιρούνι και δύο αμορτισέρ τα οποία ρυθμίζονται ως προς την προφόρτισή τους.
Το NMAX θα είναι διαθέσιμο σε κόκκινο (Power Red), χρυσό (Frozen Titanium), λευκό (Milky White) και μαύρο χρώμα (Midnight Black). Περιμένουμε περισσότερα για το NMAX σύντομα από την ελληνική αντιπροσωπεία.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας: 4T, 1K, Υ/Ψ, 4β
Χωρητικότητα (κ.εκ.): 125
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 12/7.500
Ροπή (kgm/σ.α.λ.): 1,19/7.250
Ρεζερβουάρ (λίτρα.): 6,6
Ύψος σέλας (χλστ.): 765
Βάρος (κιλά): 127
Τροχοί (Ε/Π): 110/70-13΄΄-130/70-13΄΄
Πηγή: mototriti.gr