Είναι ένα σύμβολο, όχι μόνον της επιτυχίας της Honda αλλά της γοητείας που ασκούν οι δύο τροχοί.
Είχε καθιερωθεί με μια εμπνευασμένη διαφημιστική καμπάνια «You Meet the Nicest People on a Honda» στην δεκαετία του 1960 που το έστειλε στην κορυφή των πωλήσεων. Tο 2005 είχαν διατεθεί 50 εκατ. αντίτυπα, νούμερο που εκτοξεύτηκε στα 60 εκατ. μετά από 3 μόλις χρόνια.
Τώρα στην πατρίδα του την Ιαπωνία, το παπί πρωτοπορεί και πάλι. Διότι έγινε το πρώτο όχημα στον κόσμο που καλύπτεται από πατέντα όχι μόνον για την τεχνολογία του αλλά και για το σχήμα του. Δηλαδή καλύπτεται από μια πατέντα τριών διαστάσεων.
Οι «τρισδιάστατες» (!;) πατέντες είναι κάτι σπάνιο στον κόσμο της πνευματικής ιδιοκτησίας και ουσιαστικά ανύπαρκτο στον κόσμο των καταναλωτικών αντικειμένων.
Η προστασία της εμφάνισης του παπιού είναι λοιπόν κάτι το μοναδικό. Προς το παρόν τουλάχιστον, γιατί είναι βέβαιο πως θα υπάρξει συνέχεια. Από την Piaggio για παράδειγμα, της οποίας η μάχη ενάντια στους «σινικούς» κλώνους είναι γνωστή και συχνά έχει απασχολήσει.
Γιατί η τρισδιάστατη πατέντα; Παρά την ηλικία του και την «ξεπερασμένη» τεχνολογία του, το Super Cub εξακολουθεί να παράγεται σε 15 εργοστάσια της Honda σε 14 διαφορετικές χώρες της υφηλίου. Στις οποίες κυρίαρχες ως προς το ύψος της παραγωγής είναι -καμμία έκπληξη εδώ- είναι οι Ταϋλάνδη, η Ινδονησία, το Βιετνάμ, η Βραζιλία, η Κίνα και η Νιγηρία.
Η δημοφιλία του παπιού το έχει κάνει στόχο αντιγραφής σε τεράστιους αριθμούς. Και αυτό είναι που προσπαθεί να αποτρέψει η Honda, πατεντάροντας το σχήμα του, στην Ιαπωνία. Στην Ιαπωνία είπατε; Ναι, διότι η προστασία του εκεί, αυτομάτως επεκτείνεται και σε όλες τις χώρες που έχουν υπογράψει τις συμφωνίες με τον WIPO (Παγκόσμιο Οργανισμό Πνευματικής Ιδιοκτησίας).
Η υπογραφή των συμφωνιών αυτών είναι ουσιαστικός όρος για να μπορέσουν οι αναπτυσσόμενες χώρες να προσεγγίσουν τις πλούσιες αγορές των αναπτυγμένων χωρών.