Οι Γερμανοί είναι κατά κανόνα ένας πειθαρχημένος λαός, με μια ιδιοφυή συνάφεια προς οτιδήποτε μηχανικό και μηχανολογικό. Κατά κανόνα αυτό το genious γονίδιο της τεχνολογίας δημιουργεί υποταγμένο σε ένα σύστημα, στη λογική, στη σύνεση.
Όταν όμως οι τρεις αυτοί παράγοντες χάνουν τον έλεγχο και το γερμανικό μυαλό ξεχαλινώνεται, περίεργα πράγματα συμβαίνουν. Τα οποία συνήθως γεννούν το θαυμασμό, αν δεν τρομοκρατούν τον πλανήτη όπως στους δύο τελευταίους μεγάλους πολέμους.
Παράδειγμα απτό η Leonhardt Gunbus 410. Παρότι έχει ήδη κλείσει δύο χρόνια ζωής, κανείς δεν γνωρίζει τί εξυπηρετεί η ύπαρξή της, αν συστήθηκε ως θεραπεία στο δημιουργό της από τον γιατρό του, ή αν έχει πουληθεί έστω και μία.
Ο Γερμανός που την κατασκεύασε, ο Χερρ Leonhardt δηλαδή, διατείνεται ότι το ογκώδες δίτροχο που θα μπορούσε να αποτελεί λατομικό μηχάνημα της Caterpillar ή της Komatsu- δικαιούται να κυκλοφορεί νόμιμα στους δρόμους, καλύπτοντας όλες τις αναγκαίες προδιαγραφές. Είναι δηλαδή ασφαλές. Κάτι που κοιτάζοντάς το, δύσκολα το φαντάζεσαι, τόσο για τον αναβάτη, όσο και για τους υπόλοιπους εποχούμενους.
Ο Χερ Leonhardt εκτός της ελαφρά διεστραμμένης άποψης περί μοτοσυκλετών, είναι και ισχυρογνώμων. Και δεν σηκώνει κουβέντα αντίθετη, όταν μιλάει για τη δημιουργία του: «αποτελεί τον πλέον τέλειο συνδυασμό επιδόσεων και ισορροπημένης σχεδίασης»!
Θα συμφωνούσαμε, αν είχαμε μεγαλώσει με αγέλη ελεφάντων στην αφρικανική Σαβάνα, ή μέσα σε ένα κοπάδι γαλάζιων φαλαινών στον Ειρηνικού. Αλλά για ένα δίτροχο με βάρος 650 κιλά και μήκος 3,35μ. μια τέτοια δήλωση ανοίγει την πόρτα στους ανθρώπους με τις λευκές ποδιές. Ειδικά σε μια χώρα σαν τη Γερμανία.
Το μαστόδοντο κινείται από έναν ασυνήθιστο δικύλινδρο V κινητήρα που αποδίδει 350 ίππους και 70,5 χλγμ ροπής. Η σχέση κιλών/ίππο δεν είναι καθόλου άσχημη: 1,86/1 όταν το Honda Goldwing για παράδειμα έχει 3,5!
Πέρα από το όνομά του, ο Χερρ Leonhardt έδωσε και το αριθμητικό 410, όταν βάπτισε τη «μοτοσυκλέτα» του. Ο οποίος αριθμός αναφέρεται στον κυβισμό του κινητήρα μετρημένο σε κυβικές ίντσες, κατά το αγγλοσαξωνικό σύστημα. Στο μετρικό αυτό σημαίνει όγκο κινητήρα 6.728 κ.εκ. ή 3.364 κυβικά ανά κύλινδρο.
Υπάρχει ένα κιβώτιο 3 σχέσεων συν όπισθεν, για την περίπτωση που μπλεχτεί κανείς στα σοκάκια της Πλάκας και δεν μπορεί να στρίψει... Αν σάς τύχει πάντως τέτοια κακοτυχιά, βάλτε στην άκρη κανά δίωρο για τις αναγκαίες μανούβρες.
Όλο αυτό το μέταλλο θέλει και πολύ λάστιχο για να κυλήσει. Και τα τεράστια μπαλονωτά λάστιχα με πλάτος 97 εκ. μπροστά και 107 πίσω κάνουν ό,τι μπορούν.
Ο Χερ Leonhardt δηλώνει απολύτως υπερήφανος, διότι η Gunbus 410 έχει κατασκευαστεί εξολοκλήρου από τον ίδιο, υπογραμμίζοντας μάλιστα πως: «όλα τα εξαρτήματα (...) έχουν φτιαχτεί με τις πιο αυστηρές προδιαγραφές ανοχών στο χέρι».
Μπορεί αυτό να είναι τελικά το επιχείρημα που θα πείσει κάποιον να δώσει 350.000 δολάρια και να αγοράσει μία Gunbus 410.
Το σίγουρο είναι πως από αφότου την είδαμε, οι όροι «μέγεθος», «ευελιξία», «ευχρηστία», «επιδόσεις», «φιλική προς τον χρήστη» απέκτησαν νέες... διαστάσεις. Μας άνοιξε τα μάτια ο Χερ Leonhardt και γι’ αυτό πρέπει να τον ευχαριστήσουμε.