Αυτή είναι η πρώτη φωτογραφία του πρωτότυπου Suzuki Recursion, το οποίο θα παρουσιαστεί στο φετινό Tokyo Motor Show που ανοίγει τις πύλες του στις 22 Νοεμβρίου.
Με έναν εν σειρά δικύλινδρο, υγρόψυκτο κινητήρα 588 κυβικών και τροφοδοσία τούρμπο με intercooler (εναλλάκτη θερμότητας) φιλοδοξεί να μεταφέρει στους δύο τροχούς τα πλεονεκτήματα των σύγχρονων τούρμπο, που έχουν κερδίσει μεγάλο κομμάτι εμπορικής πίτας στα μικρά αυτοκίνητα, καθώς προσφέρουν φιλικότητα, επιδόσεις παράλληλα με χαμηλές κατανάλωση και ρύπους.
Το πιο ενδιαφέρον μέρος του Recursion πάντως είναι ο κινητήρας. Αποδίδει κατά τη Suzuki 100 ίππους στις 8.000 σαλ και 10,23 χλγμ. ροπής στις 4.500 σαλ. όταν το πολύ ισχυρότερο GSX-R600 αποδίδει μόλις 7 χλγμ. στις δυσθεώρητες 11.500 σαλ. Ο κινητήρας αυτός θα έχει να κινήσει ένα βάρος 174 κιλών, χωρίς καύσιμο.
Το περιμετρικό αλουμινένιο πλαίσιο περνάει πάνω από τον κινητήρα, δίνοντας μια πολύ λεπτή μοτοσυκλέτα, όπως μπορεί κανείς να δει στην εικόνα της «κάτοψης». Όσο για τα όργανα με τις 3 έγχρωμες οθόνες, αυτά είναι τα λιγότερο πραγματικά στοιχεία και δεν αναμένεται να περάσουν έτσι στην παραγωγή.
Το σύνολο συμπληρώνει ένα μπικίνι-φέρινγκ και φώτα πορείας και στάσης LED που πολύ θυμίζουν αυτά στο πρόσφατα παρουσιασθέν EBR 1190RX του ξαναγεννημένου ρομαντικού Erik Buell.
Το βίντεο που παρουσιάζουμε τραβήχτηκε σε μια εσωτερική παρουσίαση της Suzuki. Πρόκειται δηλαδή για «διαρροή», προφανώς εσκεμμένη. Το σημαντικό είναι πως παρότι υποτίθεται ότι πρόκειται για ένα πρωτότυπο, η μοτοσυκλέτα που βλέπουμε μοιάζει να βρίσκεται σε αρκετά προχωρημένο στάδιο εξέλιξης.
Η παρουσίαση συνοδεύτηκε από προωθητικό κείμενο, ωσάν η μοτοσυκλέτα να βγαίνει αύριο στις βιτρίνες. Αναφέρει η Suzuki: «Η Αναδρομή (Recursion) είναι ένα εύχρηστο roadster με στυλ που υλοποιεί την αγάπη μας προς τις μοτοσυκλέτες, κατορθώνοντας παράλληλα να κρατά την ισορροπία ανάμεσα στην καθημερινή απόδοση μιας μεγαλύτερης μοτοσυκλέτας και την ευχρηστία και οικονομία χρήσης μιας μοτοσυκλέτας μεσαίου κυβισμού».
Το εταιρικό κείμενο συνεχίζει το ευλογητό χρησιμοποιώντας τους όρους «εύκολη συμπεριφορά», «ροπάτη», «οικονομική» και «συναρπαστική» για την περιγραφή των ιδιοτήτων του Project Recursion.
Αυτό που μπορούμε να διακρίνουμε είναι μια μικροκαμωμένη sport μοτοσκλέτα που θυμίζει το SV650. Θα είναι αυτό το νέο «SV»; Αν ναι, τότε ο συμπαγής δικύλινδρος εν σειρά σημαίνει μικρότερο μεταξόνιο απ' ό,τι με ένα V-2 90ο, πράγμα που επιτρέπει και τη μεταφορά περισσότερου βάρους στον εμπρός τροχό.
Τα περιφερειακά όπως το ανεστραμμένο πιρούνι, ο μεγάλος δίσκος μπροστά και το μονόμπρατσο ψαλίδι μοιάζουν μάλλον ακριβά για μια καθημερινή σπορ μοτοσυκλέτα και γι’ αυτό είναι αμφίβολο αν θα περάσουν στην παραγωγή (εφόσον αποφασιστεί κάτι τέτοιο...), αν η Suzuki θέλει να πετύχει και χαμηλή τιμή.
Υπήρξαν κάποια πειράματα των Ιαπώνων με την τεχνολογία τούρμπο σε μοτοσυκλέτες της τρελής δεκαετίας του ’80, αλλά δεν ήταν επιτυχημένες. Οι συμπιεστές της εποχής δούλευαν μόνον στις ψηλές στροφές, αποδίδοντας ξαφνικά τη μέγιστη ιπποδύναμη με τρόπο συχνά επικίνδυνο στους δρόμους.
Από τότε, χάρη κυρίως στην ψηφιακή/ηλεκτρονική διαχείριση των κινητήρων και τα νέα υλικά, τα τούρμπο έχουν γίνει υπόδειγμα φιλικής συμπεριφοράς, θεωρούμενα σήμερα ως η χρυσή τομή μεταξύ επιδόσεων, φιλικότητας, χαμηλής κατανάλωσης και μείωσης εκπεμπομένων ρύπων.