Το δίκτυο που σήμερα φτάνει από το φαληρικό όρμο μέχρι το Γκάζι, θα επεκταθεί
Μονοπεταλιά... θα μπορούν όποιοι επιθυμούν να ξεκινούν από την Κηφισιά και να καταλήγουν στο Φάληρο (ή και το αντίστροφο).
Κατά την αυριανή συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής θα τεθεί προς ψήφιση (και αναμένεται να ψηφιστεί) το έργο για τον πρώτο ενιαίο ποδηλατοδρόμο, μήκους 27 χλμ, που θα ενώνει τη βόρεια Αθήνα με το παραλιακό μέτωπο. Το έργο θα αποτελεί ουσιαστικά επέκταση του υφιστάμενου δικτύου, από τον φαληρικό όρμο έως το Γκάζι - Θησείο. Η νέα κατασκευή αφορά διαδρομή 16,7 χλμ με κατεύθυνση προς την Κηφισιά και προϋπολογισμό περίπου 10 εκατομμυρίων ευρώ.
«Οικολογικά αυτονόητο», χαρακτήρισε, το «άνοιγμα» του δρόμου για το ποδήλατο» από και προς τη βόρεια Αθήνα, ο αντιπεριφερειάρχης, Γιώργος Καραμέρος, επισημαίνοντας πώς «ο σχεδιασμός ακολουθεί διεθνή πρότυπα και προδιαγραφές που ενισχύουν την ασφάλεια στην κίνηση του ποδηλάτη και της ποδηλάτισσας, ενώ η χάραξη της διαδρομής έγινε με βάση την εμπειρία από τις καθημερινές μετακινήσεις των ίδιων των ενδιαφερομένων». Η δήλωση έγινε αμέσως μετά την ενημερωτική συνάντηση που είχε με συλλογικότητες - εκπροσώπους ποδηλατικών φορέων και κινήσεων, ενώ ο σχεδιασμός της διαδρομής έγινε από τη Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και ελήφθησαν υπόψη κυκλοφοριακές και πολεοδομικές μελέτες, σχολικές και αθλητικές μονάδες, χώροι αναψυχής, καθώς και περιοχές κατοικίας. Το δίκτυο αποτελείται από αμφίδρομες λωρίδες, με τον ποδηλάτη που βρίσκεται προς την πλευρά των αυτοκινήτων να κινείται σε φορά αντίθετη προς αυτά, ώστε όταν συναντώνται, να ελέγχει ο καθένας καλύτερα τις κινήσεις του άλλου.
Με αφετηρία το κέντρο της Κηφισιάς, πλησίον του σταθμού του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, ο βόρειος ποδηλατόδρομος διέρχεται από το ΚΑΤ, το κέντρο του Αμαρουσίου, τη Νερατζιώτισσα και κατευθύνεται προς Νέο Ηράκλειο, Νέα Ιωνία, Πευκάκια, Περισσό, Άνω Πατήσια, Κυψέλη, πλατεία Βικτωρίας, Ομόνοια, Μοναστηράκι, Θησείο και Γκάζι, όπου συναντά το νότιο ποδηλατόδρομο, ο οποίος καταλήγει στον φαληρικό όρμο. «Διαμορφώνουμε μια ενιαία διαδρομή 27 χλμ. με προοπτική να συνδεθούν σ’ αυτήν υφιστάμενες δημοτικές διαδρομές», κατέληξε ο κ. Γ. Καραμέρος.