Η Βόρεια Ρηνανία είναι πλέον ένα πολυπληθέστατο κρατίδιο στην Γερμανία (λόγω των θέσεων εργασίας που διαθέτει), το οποίο χρόνια τώρα - και ιδιαιτέρα τελευταία - υποφέρει από τη μάστιγα του μποτιλιαρίσματος.
Το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην κοιλάδα της Ρηνανίας έχει λάβει τέτοιες διαστάσεις, που έπρεπε να βρεθεί οπωσδήποτε ένας τρόπος άμεσα, ώστε να απόσυμφορηθεί από τα αυτοκίνητα, στο συνολικό οδικό δίκτυο των 340 χλµ. που καταλαμβάνουν συνολικά οι αυτοκινητόδρομοι του κρατιδίου.
Σύμφωνα µε εκτιμήσεις του υπουργείου Μεταφορών του κρατιδίου, η μέση ωριαία ταχύτητα στην Αούτοµπαν γύρω από το κρατίδιο – αλλά και εντός, έχει μειωθεί στα 30 χιλιόμετρα την ώρα. Η επιλογή ήταν μονόδρομος για τις τοπικές αρχές, σε συνάρτηση με την ολοένα αυξανόμενη κίνηση των ποδηλάτων εντός και εκτός της πόλης.
Η νέα οδός ταχείας κυκλοφορίας για ποδήλατα είναι στα πλάνα των γερμανικών αρχών, για να κατασκευαστεί εντός του 2013. Η RadlerB-1 - όπως θα ονομαστεί η νέα οδός των ποδηλάτων - δεν θα είναι ένας απλός ποδηλατόδρομος.
Θα έχει πλάτος πέντε ολόκληρα μέτρα, θα είναι διπλής κατεύθυνσης και θα εκτείνεται ως επί το πλείστον παράλληλα µε την Αούτοµπαν Α40, που συνδέει το Ντόρτµουντ µε το Ντούισµπουργκ, και θα έχει συνολικό μήκος 60 χιλιόμετρα. Η RadlerB-1, επίσης, θα διαθέτει ανισόπεδους κόμβους, που θα οδηγούν σε εξόδους δίπλα από κάθε συνοικία.
Οι υπεύθυνοι του κρατιδίου είναι πεπεισμένοι ότι η R.B-1 θα αποσυµφορήσει τόσο την Αούτοµπαν, όσο και τις περιφερειακές οδούς από τις ουρές χιλιομέτρων, που σχηματίζονται από τα αυτοκίνητα. Φυσικά, σημαντικά θα είναι τα οφέλη και για το περιβάλλον – ειδικά σε µια περιοχή, που επιβαρύνεται από τη βαριά Γερµανική βιομηχανία.
Ο τοπικός υπουργός Μεταφορών, Χάρι Βοϊγκτσµπέργκερ, ζήτησε ήδη από την αρμόδια υπηρεσία του κρατιδίου να προχωρήσει στη σύνταξη μελέτης µε το προβλεπόμενο κόστος και τα πιθανά τεχνικά προβλήματα, που ενδεχομένως θα προκύψουν κατά την κατασκευή. Η Radler B-1 θα διαθέτει μαλακό ασφάλτινο τερέν, και δεν θα έχει καθόλου κλίση (όσο το δυνατόν) σε κανένα σημείο της. Επίσης, καθ’ όλο το μήκος θα υπάρχει φωτισμός.
Κατά μήκος του δρόμου, που ενώνει τις δυο πόλεις, ζουν τουλάχιστον δυο εκατομμύρια άνθρωποι, πολλοί από τους οποίους προτιμούν να χρησιμοποιούν το ποδήλατό τους παρά το αυτοκίνητο για να μετακινηθούν.