Έχοντας επιλέξει να κάνει τις δοκιμές της στην πίστα Eastern Creek International Speedway του Σύδνεϋ, η Yamaha σίγουρα δεν πίστευε ότι θα έμεναν μυστικές.
Αντίθετα, με την επιλογή της αυτή μάλλον επιδίωξε να γίνουν γνωστές. Και πράγματι, το αυστραλέζικο περιοδικό Australian Motorcycle News κατάφερε να βάλει χέρι στις πρώτες φωτογραφίες από τη νέα Yamaha YZF-R1 του 2015.
Μαζί με τις φωτογραφίες του νέου Superbike από την Iwata, έχουμε και τις πρώτες (φημολογούμενες) λεπτομέρειες για τα τεχνικά του χαρακτηριστικά. Η σημαντικότερη είδηση στο ζήτημα αυτό είναι πως η Yamaha θα παρουσιάσει δύο εκδόσεις, μία καθαρά δρόμου και μία για την πιστοποίηση στους αγώνες του παγκοσμίου Superbike (ομολογκασιόν).
Η νέα R1 ακολουθεί εμφανισιακά τη νέα αισθητική που μάς συστήθηκε με την τελευταία ανανέωση της YZF-R6. Και συνεχίζει να φορά τον τετρακύλινδρο εν σειρά με τον στρόφαλο crossplane, κάτι που βάζει τέλος σε προηγούμενες φήμες για τρικύλινδρο κινητήρα.
Υποχρεωμένη να προσφέρει ανταγωνιστικό πακέτο εξοπλισμού, θα φορά επίσης ένα εξελιγμένο σύστημα traction-control και ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση.
Από τις δύο εκδόσεις, η πιο οικονομική (δρόμου) θα είναι εξοπλισμένη με ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (όπως το DCT που φορούν κάποια Honda), ενώ η έκδοση της «Ομολογκασιόν» θα φορά κινητήρα με απόδοση κοντά στους 230 ίππους (!) αλλά μάλλον όχι το DCT καθώς προσθέτει βάρος στον κινητήρα για την αγωνιστική του χρήση.
Μπορεί η απόδοση να ακούγεται εξωφρενική, αλλά μην ξεχνάμε πως η Yamaha σχεδιάζει το 2015 να επιστρέψει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Superbike. Με σκοπό φυσικά να πρωταγωνιστήσει.
Όμως από το 2015 τίθενται σε ισχύ οι κανονισμοί EVO, πράγμα που σημαίνει περιορισμό των βελτιώσεων στους κινητήρες (συν τοις άλλοις). Οπότε οι εταιρείες θα πρέπει να ομολογκάρουν πλέον μοντέλα με εξαρχής πολύ καλύτερες επιδόσεις.
Η ειδική αυτή έκδοση της R1 θα κληθεί να αντιμετωπίσει εντός και εκτός αγώνων τη Ducati 1199 Panigale S, τη BMW HP4 και τη νέα Aprilia RSV4 που αναμένεται να παρουσιαστεί στην έκθεση του Μιλάνου EICMA.