To Μoto GP επεκτείνεται στην Σκανδιναβική χώρα, με την Φινλανδία να φιλοξενεί αγώνα του πρωταθλήματος, μετά το 1982!
Με την ευκαιρία του φετινού MotoGP της Γερμανίας στο Sachsenring, είχαμε δύο σημαντικές ανακοινώσεις. Καταρχάς έγινε γνωστό πως οι οργανωτές του γερμανικού GP συμφώνησαν με την Dorna για πενταετή ανανέωση του συμβολαίου τους. Αυτό σημαίνει πως το τρέχον συμβόλαιο εκτείνεται ως και το 2021.
Η ανανέωση ήταν αναμενόμενη, υπάρχει όμως μια έκπληξη. Δεν αναφέρεται ρητά η πίστα διεξαγωγής του γερμανικού αγώνα. Δηλαδή εκτός του Sachsenring στο παιχνίδι μπαίνουν (ίσως...) και άλλες γερανικές πίστες όπως το θρυλικό Nürburgring (Νύρμπουρινγκ) ή το Lausitzring (Λάουζιτσρινγκ) όπου διεξάγεται ο γερμανικός αγώνας του Παγκ. Πρωταθλήματος Superbike.
Αμφιβάλλουμε όμως για την πραγματική δυνατότητα διεξαγωγής αγώνα GP εκεί, διότι δεν υπάρχουν τα απαιτούμενα καταλύμματα για τον κόσμο που κατακλύζει τον γερμανικό αγώνα. Η πίστα του Λάουζιτς είναι χτισμένη σε μια υποβαθμισμένη περιοχή της πρώην ανατολικής Γερμανίας, την Niemandsland (ουδέτερη ή νεκρή ζώνη) όπως την αποκαλούν οι ίδιοι οι Γερμανοί. Ακόμη και η κάλυψη κινητών είναι προβληματική εκεί!
Φαβορί λοιπόν παραμένει το Sachsenring, καθώς είναι και φοβερά δημοφιλές. Φέτος είχε για παράδειμα πάνω από 212.000 επισκέπτες. Το πρόβλημα είναι πως παρόλα αυτά, οι διοργανωτές δεν έχουν καταφέρει να κάνουν τον αγώνα κερδοφόρο. Ίσως τελικά ο αγώνας να διοργανώνεται εναλλάξ σε Sachsenring και Nürburgring.
Η δεύτερη είδηση ήταν μια έκπληξη. Από το 2018 στο καλεντάρι των GP θα περιλαμβάνεται και αγώνας στην Φινλανδία. Φήμες υπήρχαν αλλά «θολές» και ποιος δίνει σημασία σε φήμες για αγώνα MotoGP σε μια παγωμένη χώρα, όταν όλα τα λεφτά παίζονται στη Νοτιοανατολική Ασία και τη Νότια Αμερική.
Η επιστροφή των GP στην υπερβόρεια χώρα της Ευρώπης έρχεται 36 χρόνια μετά τον τελευταίο αγώνα στην πίστα της Ιμάτρα (Imatra). Ως χώρος διεξαγωγής τώρα έχει οριστεί η καινούργια πίστα Kymiring, δίπλα στην πόλη Tillola, κάπου 140 χλμ. βόρεια της πρωτεύουσας Ελσίνκι.
Η πίστα έχει μήκος 4,8 χλμ. και 15 στροφές και πιθανότατα θα διαθέτει την ταχύτερη στροφή του πρωταθλήματος. Είχε αρχικά σχεδιαστεί από την Pohjola Racing το 2009, όμως το 2014 η σχεδίαση και οι λεπτομέρειες άλλαξαν προκειμένου να καλύπτουν τις προδιαγραφές της FIM για αγώνες GP, με ευθύνη του τεχνικού γραφείου Apex Circuit Design.
Με την προσθήκη της Φινλανδίας το πρόγραμμα του 2018 μοιάζει να αγγίζει τον απίστευτο αριθμό των 20 αγώνων ανά σαιζόν –γιατί πιστεύεται ότι από το 2017 θα έχει προστεθεί και ένας στην Ταϋλάνδη. Σύμφωνα με πηγές της Dorna, στην περίπτωση αυτή οι 4 αγώνες εκτός Ευρώπης / ΗΠΑ θα διεξαχθούν ανά δύο ζεύγη, δηλαδή το τσίρκο θα πρέπει να μεταναστεύσει 2 φορές σε Ασία / Ωκεανία.
Ίσως τελικά το 2018 γίνει η χρονιά που θα εγκαταληφθεί και ο ένας από τους τέσσερις ισπανικούς αγώνες.
Θανάσης Χούντρας