Δύο σημαντικές ειδήσεις προέκυψαν από την πρόσφατη συνεδρίαση της επιτροπής του παγκοσμίου πρωταθλήματος Superbikes. Η πιο σημαντική από αυτές αφορά τη δημιουργία κλάσης με μοτοσικλέτες 300 κ.εκ.
Η επιτροπή, αποτελούμενη από τους κ.κ. Javier Alonso (εκτελεστικός διευθυντής WSBK), Ignacio Verneda (FIM) και Takanao Tsubouchi (εκπρόσωπος Ένωσης Κατασκευαστών, MSMA), συνεδρίασε στις κεντρικές εγκαταστάσεις της Dorna στη Μαδρίτη στις 16 του περασμένου Δεκεμβρίου, με την παρουσία των κ.κ. Daniel Carrera και Gregorio Lavilla (WSBK-Dorna) καθώς και των Scott Smart και Paul Duparc (FIM).
Η ατζέντα της αφορούσε στη ρύθμιση διαφόρων λεπτομερειών γύρω από τους κανονισμούς για το επερχόμενο παγκόσμιο πρωτάθλημα Superbikes 2015. Η λιτή ανακοίνωση για τα πεπραγμένα της συνάντησης αυτής ωστόσο καταλήγει σε δύο αρκετά σημαντικές ειδήσεις, με την πρώτη να αφορά την πρόθεση ίδρυσης μιας νέας κατηγορίας.
Όπως αναφέρει η ανακοίνωση, «η επιτροπή ενέκρινε τη σύσταση Ομάδας Εργασίας που να αποτελείται από ενδιαφερόμενους κατασκευαστές για να αναπτύξουν μια νέα εισαγωγική κατηγορία. Αυτή θα βασίζεται στην ταχέως αναπτυσσόμενη κατηγορία Supersport 300 μοτοσυκλετών και θα ήθελε να συμπεριλαμβάνει διάφορους κυβισμούς και τύπους κινητήρων, με στόχο να προσφέρει μια πλατφόρμα χαμηλού κόστους για την ανάπτυξη νέων ταλέντων. Η κατηγορία αυτή θα μπορεί να δημιουργηθεί και σε πολλά εθνικά πρωταθλήματα ώστε να φέρει τους αυριανούς αστέρες σε μια αγωνιστική κλάση που θα ακολουθεί το παγκόσμιο πρωτάθλημα».
Με λίγα λόγια, μιλάμε για μια νέα κατηγορία με μοτοσυκλέτες όπως οι εικονιζόμενες Honda CBR300R, Kawasaki Ninja 300, KTM RC390, Yamaha YZF-R3. Μετά το ανεπανάληπτο θέαμα που προσφέρει η Moto3 στα GP, ποιος δε θα ήθελε να δει κάτι αντίστοιχο και στο WSBK;
Η δεύτερη είδηση αφορά σε μια διευκρίνιση για τη χρήση ηλεκτρονικών στις ομάδες SBK. Ως γνωστόν, μετά τα MotoGP, και αυτό το πρωτάθλημα μπαίνει στην εποχή των κοινών κεντρικών μονάδων (ECU) ώστε να περιοριστούν τα κόστη για τις ομάδες. Καθώς η νέα σεζόν επιβάλλει τη χρήση της κοινής ECU που θα παρέχει η διοργανώτρια Dorna, σε περίπτωση που κάποια ομάδα θεωρεί πως δε λειτουργεί σωστά με τη μοτοσυκλέτα της θα μπορεί για τους δύο πρώτους αγώνες να χρησιμοποιεί τη δική της μονάδα από την περασμένη σεζόν (2014), χωρίς καμιά αλλαγή ή εξέλιξη όμως. Θα είναι μάλιστα υποχρεωμένη να παρέχει την ίδια μονάδα και σε όποια δορυφορική της ομάδα τη ζητήσει, ώστε να εξασφαλιστεί η ισότητα του πεδίου.
Μια ανάλογης λογικής ρύθμιση γίνεται και στο MotoGP, όπου για ένα αρχικό διάστημα θα μπορούν οι ομάδες να τρέξουν με τα περσινά τους ηλεκτρονικά, δίχως καμιά δυνατότητα εξέλιξης, εφόσον θεωρούν πως τα παρεχόμενα από τη Dorna δεν αποδίδουν σωστά.
Στο μεσοδιάστημα θα συνεργαστούν με την εταιρεία που κατασκευάζει τις ECU ώστε να γίνει η τελική προσαρμογή στις ανάγκες κάθε ομάδας. Στη συνέχεια καμιά ομάδα, εργοστασιακή ή μη, δε θα έχει δυνατότητα πρόσβασης στις ρυθμίσεις της ECU.
Πηγή: mototriti.gr