Ο Dani Pedrosa της Repsol Honda είναι ο νικητής του αγώνα στη Μαλαισία, που διακόπηκε πρόωρα λόγω καταρρακτώδους βροχής. Είναι η έκτη φετινή νίκη του Dani, με την οποία μείωσε ακόμα περισσότερο την απόστασή του από τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας, Jorge Lorenzo.
Αν ο τελευταίος, όμως, δεν εγκαταλείψει σε κάποιον από τους 2 απομένοντες αγώνες, δύσκολα θα χάσει το δεύτερο τίτλο του στα MotoGP. Εναν τίτλο, που θα έχει κερδίσει και με τη ρομποτική του σταθερότητα, πέρα από την ταχύτητά του.
Ο αγώνας ξεκίνησε, όπως είχε προβλεφθεί, με την πίστα κάθυγρη από την καταιγίδα, που είχε προηγηθεί. Έτσι, όλοι ξεκίνησαν με λάστιχα βροχής, άλλοι με σκληρή γόμα πίσω και άλλοι με μαλακή --όπως ο Lorenzo και όλοι οι αναβάτες με Yamaha.
Οι περισσότεροι οδηγοί είχαν ολοκληρώσει ελάχιστους γύρους με την πίστα υγρή στα Δοκιμαστικά. Ως εκ τούτου, είχαν μικρή εμπειρία και λίγα δεδομένα, ώστε να επιλέξουν τη γόμα, πράγμα που σήμαινε κάποιο ρίσκο στην επιλογή. Οι οδηγοί των Honda και των Ducati φόρεσαν τη σκληρή γόμα.
Με την εκκίνηση, οι Lorenzo και Pedrosa ξέκοψαν από τον συρμό και άρχισαν να χτίζουν διαφορά, που στο 10ο γύρο είχε φτάσει τα 6 δευτερόλεπτα. Όπως το συνηθίζει στους τελευταίους νικηφόρους αγώνες, ο Dani περίμενε κάμποσους γύρους, παίρνοντας τα μέτρα του Jorge πριν κάνει την κίνησή του στο τέλος του 10ου.
Πέρασε και άρχισε γλυκά και σταθερά να απομακρύνεται από τον αναβάτη της Μ1, που επίσης - ως συνήθως -προέβαλε ελάχιστη αντίσταση. "Όλα τώρα είναι ο τίτλος" για τον Jorge και παρά τις γενναίες δηλώσεις, έχει προφανώς αποφασίσει να μη διακινδυνέψει αμφισβητώντας την υπεροχή του Dani, αλλά να μείνει 2ος ή και 3ος αν αυτό τον φέρνει με σιγουριά στον τίτλο.
Ο Lorenzo κέρδισε (πιθανότατα) αυτό το πρωτάθλημα στο πρώτο μισό της σαιζόν, όταν η M1 ήταν η πιο ολοκληρωμένη μοτοσυκλέτα, και οι μηχανικοί της Honda αδυνατούσαν να εξουδετερώσουν το chattering από τα νέα λάστιχα της Bridgestone. Εν πάσει περιπτώσει, μετά την προσπέραση του Dani, η βροχή άρχισε να πέφτει λίγο πιο δυνατή, πάνω που ο Lorenzo έδειχνε να αποκτά πρόβλημα, πιθανότατα με το πίσω του λάστιχο.
Στην τελευταία φουρκέτα πριν την ευθεία του τερματισμού, κι ενώ ο Stoner ανάσαινε στη ράχη του, o Lorenzo έχασε στιγμιαία το μπροστινό, αλλά ήδη είχε κόψει τόσο ταχύτητα, που έσωσε την κατάσταση κατεβάζοντας και το πόδι στην άσφαλτο. Μετά από αυτό, κι ενώ ο Stoner ήταν έτοιμος να τον περάσει, ο Ισπανός της Yamaha διασώθηκε από τη Γραμματεία Αγώνα, που έδωσε την εντολή για τις κόκκινες σημαίες της διακοπής.
Αργότερα ο Lorenzo εξήγησε ότι εκείνη τη στιγμή το πέλμα του πίσω ελαστικού του είχε φθαρεί εξ ολοκλήρου. Αντίθετα, οι Pedrosa και Stoner δεν έδειχναν να έχουν ιδιαίτερο πρόβλημα στον ρυθμό του αγώνα (2'15" και κάτι) παρά την ενίσχυση της βροχής. Ο Pedrosa μάλιστα που είδε ξαφνικά τις κόκκινες σημαίες, έδειχνε χαμένος, αναζητώντας στα paddock την αιτία της διακοπής σε κάποιο "κακό" συμβάν και όχι στη βροχή.
Μετά τη διακοπή, και επειδή δεν είχαν συμπληρωθεί τα δύο τρίτα του αγώνα, η Γραμματεία ανακοίνωσε ότι σύμφωνα με τον κανονισμό θα έπρεπε, εφόσον βελτιωνόταν ο καιρός, να δοθεί νέα εκκίνηση για έναν αγώνα επτά γύρων. Η αγωνία απλώθηκε, κυρίως στο γκαράζ του Lorenzo. Όμως δεν κράτησε πολύ. Σύντομα έγινε φανερό ότι η βροχή όχι μόνον δεν έκοβε, αλλά δυνάμωνε κιόλας.
Έτσι ο αγώνας κηρύχθηκε ολοκληρωμένος με τελικά αποτελέσματα τις θέσεις των αναβατών στο τέλος του 13ου γύρου. Αυτό σημαίνει νίκη του Pedrosa με διαφορά 3,7δ από τον Lorenzo, και τον Stoner 3ο, στα 7,4δ πίσω από τον Pedrosa. Με δύο αγώνες να απομένουν, ο Lorenzo προηγείται πλέον με 23 βαθμούς διαφοράς. Και μαθηματικά πλέον μπορεί να πάρει τον τίτλο στον επόμενο αγώνα, στο Phillip Island της Αυστραλίας.
Πίσω από τους μόνιμους επισκέπτες του βάθρου τερμάτισαν οι αναβάτες της Ducati, με 4ο τον Nicky Hayden και 5ο τον Valentino Rossi. Ο μεν Hayden ανέβηκε σταθερά από την 8η στην 4η με πολύ στρωτή οδήγηση μετά την εκκίνηση, ενώ ο Rossi είχε μια... τεθλασμένη πορεία ως την 5η θέση.