Η ταινία έσπασε τα ταμεία από την πρώτη μέρα προβολής της
Κέρδη περίπου 220 εκατ. γιουάν (33,7 εκατ. δολάρια) απέφερε στα ταμεία η τελευταία ταινία του Πολέμου των 'Αστρων: «Οι Τελευταίοι Τζεντάι» (Επεισόδιο 8ο) ήδη από την πρώτη μέρα προβολής της στην Κίνα.
Από το 1977 που προβλήθηκε για πρώτη φορά παγκοσμίως, η σειρά αυτή επιστημονικής φαντασίας, εκτός του ότι αποτέλεσε ορόσημο για τις γενιές στη Δύση, «έγινε μάρτυρας» των μεταρρυθμίσεων αλλά και του οικονομικού ανοίγματος της κινηματογραφικής βιομηχανίας που συντελείται εδώ και 40 χρόνια στην Κίνα.
Στη διάρκεια αυτών των δεκαετιών η Κίνα έγινε η δεύτερη μεγαλύτερη κινηματογραφική αγορά παγκοσμίως, με το box office της να φθάνει το 2017 τα 55,9 δισεκ. γιουάν. Καθώς στη χώρα αναπτυσσόταν η κινηματογραφική βιομηχανία, παράλληλα αναπτυσσόταν και η εγχώρια βιομηχανία επιστημονικής φαντασίας. Το ίδιο διάστημα άλλαζαν οι καταναλωτικές προτιμήσεις του κοινού, ενώ διευρυνόταν και η φαντασία του.
Η πρώτη τριλογία του «Star Wars», δημιουργία του αμερικανού σκηνοθέτη Τζορτζ Λούκας, προβλήθηκε το διάστημα από τα τέλη της δεκαετίας του 1970 και τις αρχές του 1980, κάνοντας διάσημους τους ήρωες του, τον Λουκ Σκάιγουοκερ, την πριγκίπισσα Λέια και άλλους εκπληκτικούς χαρακτήρες που ζούσαν «σε έναν μακρινό, πολύ μακρινό γαλαξία». Οι ταινίες είχαν τεράστια επιτυχία και σύντομα έγιναν παγκόσμιο πολιτιστικό φαινόμενο.
Τον Ιανουάριο του 1979 το περιοδικό των κινηματογραφικών στούντιο του Πεκίνου «Movie Creation» ανακοίνωσε ότι θα δημοσίευε σε συνέχειες, προσαρμοσμένο κινηματογραφικά, το μυθιστόρημα του γνωστού συγγραφέα Λαο Σε «Rickshaw Boy», στα πρότυπα του Star Wars. Συμπτωματικά, η εγχώρια βιομηχανία επιστημονικής φαντασίας άρχισε να αποδίδει καρπούς στις αρχές της δεκαετίας του 1980, με την εμφάνιση της αντίστοιχης λογοτεχνίας η οποία περιέγραφε τον κόσμο του 21ου αιώνα.
Οι νέοι τότε ανακάλυψαν ένα νέο πεδίο έκφρασης απολαμβάνοντας μα διαβάζουν, να γράφουν και να ζωγραφίζουν θέματα επιστημονικής φαντασίας. Ο Σονγκ Χουεγουέν, λάτρης των ταινιών Star Wars, γεννήθηκε τη δεκαετία του 1970 και θυμάται την ιστορία του Λουκ Σκάιγουοκερ και της πριγκίπισσας Λέια, καθώς παιδάκι τότε την έβλεπε ξανά και ξανά ως ένα «εργαλείο» εκμάθησης αγγλικών. Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1980, εν μέσω Ψυχρού Πολέμου όπου οι ταινίες του Star Wars έκαναν συχνά αναφορές στην κούρσα των εξοπλισμών μεταξύ των ΗΠΑ και της Ρωσίας, η τριλογία δεν προβλήθηκε ευρέως στην Κίνα αλλά σε πολύ περιορισμένο κοινό σε ένα πλαίσιο πολιτιστικών ανταλλαγών.
Το 1993 η κινηματογραφική βιομηχανία της Κίνας έψαχνε τρόπους να ανανεωθεί και να ανοιχθεί περισσότερο. Το 1999 η δεύτερη τριλογία του Star Wars: «The Phantom Menace» προβλήθηκε για πρώτη φορά για το ευρύ κοινό σε όλες τις μεγάλες αίθουσες της χώρας. Είναι η εποχή που ο κινέζος συγγραφέας βιβλίων επιστημονικής λογοτεχνίας Λίου Τσισίν ξεκίνησε να γράφει την τριλογία του «The Three-Body Problem», ένα έργο που του πήρε 10 χρόνια για να το ολοκληρώσει. Όταν τα βιβλία του μεταφράστηκαν στα αγγλικά και απέσπασαν το βραβείο Hugo για το καλύτερο μυθιστόρημα, η υψηλότερη διάκριση για έργα επιστημονικής φαντασίας, όλοι τα συνέκριναν με την τριλογία του Star Wars. Ωστόσο οι ταινίες επιστημονικής φαντασίας και τα μυθιστορήματα αυτής της κατηγορίας στην Κίνα έχουν αρκετό δρόμο να καλύψουν, έως ότου φθάσουν το αντίστοιχο επίπεδο των αμερικανικών όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.
«Πρέπει να αποδεχτούμε ότι είμαστε πίσω ακόμα στον τομέα αυτό. Είμαι σίγουρος όμως ότι μία μέρα η Κίνα θα δημιουργεί τις δικές της παραγωγές-ορόσημο επιστημονικής φαντασίας», λέει ο Τσιάνγκ Σιαογουάν, καθηγητής Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο του Πεκίνου.