«Είμαι εναντίον του κανιβαλισμού οποιουδήποτε ανθρώπου, εναντίον της μείωσης της ελευθερίας οποιουδήποτε καλλιτέχνη»
Θέση για τον σάλο που έχει ξεσπάσει λόγω των παραστάσεων που έχουν ανέβει το φετινό καλοκαίρι στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου και έχουν κατακριθεί από τους θεατές αλλά και τους ηθοποιούς παίρνει η Μιμή Ντενίση.
Όπως επισημαίνει σε ανάρτησή της στο Facebook «έχουμε άπειρους χώρους για πειράματα. Όσο ακραία και να είναι, για μένα κάτι προσφέρουν. Όχι όμως στην Επίδαυρο».
Μετά τις παραστάσεις της Λένας Κιτσοπούλου, «Σφήκες» και του Φρανκ Καστόρφ, «Μήδεια» η Μιμή Ντενίση διερωτάται «τι θέλουμε να αντιπροσωπεύει η Επίδαυρος;» και παράλληλα ρωτά: «Είμαστε στα μάτια της υφηλίου σημαντικοί για τους νεωτερισμούς μας; Οι μοναδικοί για τους αρχαίους ποιητές μας που τους δίνουν έμπνευση για να κάνουν εκείνοι νεωτερισμούς;».
Αναλυτικά η ανάρτηση της Μιμής Ντενίση
«Οι μέρες είναι βαρειές και δύσκολες. Ο θάνατος των δυο παιδιών που πέθαναν για να σώσουν ανθρώπους ο κόσμος που χάνει σπίτια κόπους και ελπίδες ο τουρισμός που φεύγει και τόσα άλλα μαύρα.. κι όμως η μάχη γίνεται για την Επίδαυρο.
Μεταξύ μας εδώ… Είμαι εναντίον του κανιβαλισμού οποιουδήποτε ανθρώπου Εναντίον της μείωσης της ελευθερίας οποιουδήποτε καλλιτέχνη… αλλά… το βασικό είναι να πάρουμε μια απόφαση κρατούντες καλλιτέχνες και κοινό. Θέλουμε την Επίδαυρο να παραμείνει ένας ιερός χώρος που παρουσιάζει στην διεθνή κοινότητα την Αρχαία γραμματεία; Θέλουμε να διατηρήσουμε κάποιες παραδόσεις; Γιατί γενικά τις έχουμε καταργήσει; Δεν είμαι υπέρ των μουσειακών παραστάσεων. Αλλά εκσυγχρονίζω τους μεγάλους τραγικούς σημαίνει έχω το ταλέντο να πάρω τα σπουδαία αιώνια κείμενα τους που στέκουν σε κάθε εποχή να τα ανεβάσω με καινούργια αισθητική μουσική ερμηνευτικό τρόπο. Όχι να πάρω τα κείμενα για να τα πειράξω αλλάξω προσθέσω κείμενα άλλων και να πειραματιστώ.
Όποτε; Έχουμε άπειρους χώρους για πειράματα. Όσο ακραία κ να είναι για μένα κάτι προσφέρουν. Όχι όμως στην Επίδαυρο. Εκτός κ αν αποφασίσουμε πως θα είναι χώρος ακραίου πειραματισμού. Αλλά τότε δεν υπάρχει τέλος. Γιατί άλλοι θεωρούν κιτς τα ακραία μοντερνίστικα ανεβάσματα που γίνονται άλλοι θεωρούν κιτς τα ακραία τηλεοπτικά επιθεωρησιακά… Άκρη δεν βγαίνει έτσι. Σπουδαία η δουλειά του Γερμανού σκηνοθέτη για όσους την γνωρίζουν. Δεν θεωρείται βέβαια mainstream ούτε στην χώρα του. Γιατί αν δω τους ηθοποιούς μέσω οθόνης τώρα γιατί όχι κ ένα ροκ συγκρότημα που διασκευάζει την Αντιγονη σε μιούζικαλ;
Άρα το ερώτημα είναι ένα; Τι θέλουμε να αντιπροσωπεύει η Επίδαυρος; Είμαστε στα μάτια της υφηλίου σημαντικοί για τους νεωτερισμούς μας; Η μοναδική για τους αρχαίους ποιητές μας που δίνουν έμπνευση στους ξένους για να κάνουν εκείνοι νεωτερισμούς;».