Οι τηλεοπτικοί παραγωγοί αναζητούν όσο γίνεται πιο ευρύ κοινό με κάθε κόστος
Οι τηλεθεατές πέρασαν κατά μέσο όρο 2 ώρες και 56 λεπτά μπροστά από την οθόνη της τηλεόρασής τους το 2017, στις 95 χώρες που εξετάζει το ινστιτούτο Eurodata TV, όπως ανακοινώθηκε σήμερα.
Η τηλεθέαση παραμένει σταθερή τα τελευταία χρόνια, όμως η Eurodata παρατηρεί σημαντικές διαφοροποιήσεις ανάλογα με τη γεωγραφική περιοχή: η Βόρεια Αμερική παραμένει πρώτη με 4 ώρες και 3 λεπτά τηλεθέασης ημερησίως κατά μέσο όρο, ενώ ακολουθεί η Ευρώπη με 3 ώρες και 49 λεπτά και στη συνέχεια η Βραζιλία και η Ρωσία.
Οι συνήθειες είναι διαφορετικές στην Ασία με 2 ώρες και 25 λεπτά τηλεθέασης ημερησίως κατά μέσο όρο, ενώ στην Κίνα πέφτει στις 2 ώρες και 12 λεπτά, όπως αναφέρει η έκθεση «One TV Year in the World».
«Τα τελευταία 25 χρόνια ο χρόνος τηλεθέασης παγκοσμίως έχει παραμείνει στα ίδια επίπεδα, παρά την αυξανόμενη προσφορά περιεχομένου βίντεο στο Διαδίκτυο», επεσήμανε ο Φρεντερίκ Βολπρέ αντιπρόεδρος της Eurodata TV Worldwide.
«Παρατηρούμε μια μικρή υποχώρηση στη Βόρεια Αμερική και την Ασία, όμως στη Νότια Αμερική σημειώνεται αύξηση, ενώ η τηλεθέαση στην Ευρώπη παραμένει σε ένα ιστορικά υψηλό ποσοστό», πρόσθεσε.
Μια σημαντική αλλαγή είναι η δυνατότητα replay των τηλεοπτικών προγραμμάτων, αλλά και παρακολούθησής τους σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές ή κινητά τηλέφωνα, υπηρεσίες που φέρνουν «κατά μέσο όρο 8% επιπλέον τηλεθέαση» στις 35 χώρες όπου μετρήθηκαν.
Σε παγκόσμιο επίπεδο οι ΗΠΑ και η Βρετανία παραμένουν οι χώρες με τη μεγαλύτερη εξαγωγή τηλεοπτικών προγραμμάτων και ακολουθούν η Γαλλία, η Γερμανία και η Τουρκία.
Σύμφωνα με την Αβρίλ Μποντελό της Eurodata TV, πλέον οι τηλεοπτικοί παραγωγοί προσπαθούν «να δημιουργήσουν περιεχόμενο που θα απευθύνεται σε ένα ειδικό κοινό» --τους νέους, τις γυναίκες, τους ηλικιωμένους--, «αντί να προσπαθούν να προσελκύουν μαζικά τους τηλεθεατές με κάθε κόστος».