Σκέφτεσαι να ανεβάσεις την επιχείρησή σου στο Instagram; Ψάχνεις μήπως τον πιο δημιουργικό και ταυτόχρονα αποτελεσματικό τρόπο για να αξιοποιήσεις τη συγκεκριμένη social πλατφόρμα;
Ρίξε μια ματιά παρακάτω και δες πώς μπορείς να κάνεις όλα τα παραπάνω με τον πιο επαγγελματικό τρόπο.
Τι είναι το Instagram
Ξεκινάμε από τα βασικά. Το Instagram είναι ένα δωρεάν application το οποίο σου επιτρέπει να ανεβάζεις και να μοιράζεσαι online τις φωτογραφίες σου. Μέχρι στιγμής διαθέτει 80 εκατομμύρια χρήστες, τα νούμερα ωστόσο αυξάνονται συνεχώς, το ίδιο και οι δυνατότητες που σου δίνει το application.
Θέλεις να το χρησιμοποιήσεις για να προωθήσεις την επιχείρησή σου; Σημείωσε…
#1 Δείξε τα προϊόντα σου
Όλοι λατρεύουμε να χαζεύουμε προϊόντα, οπότε δεν έχεις παρά να επιτρέψεις σε όσους σε “ακολουθούν” να κάνουν λίγο window shopping στα δικά σου. Δείξε λοιπόν μια μεγάλη γκάμα των προϊόντων σου, προώθησε περισσότερο μια φωτογραφία ενός νέου ή λιγότερο γνωστού προϊόντος σου και παίξε με τους “αναγνώστες” σου παρακινώντας τους να μαντέψουν ποιο προϊόν είναι αυτό.
Από την άλλη, αν η επιχείρησή σου δεν ασχολείται με προϊόντα αλλά υπηρεσίες, δείξε στον κόσμο λίγο από τον εξοπλισμό και τις πηγές που παίζουν ρόλο σε αυτό που προσφέρεις. Ένας γυμναστής για παράδειγμα μπορεί να δείξει το αγαπημένο του μηχάνημα γυμναστικής, ένας φωτογράφος μια ολοκαίνουρια μηχανή που αγόρασε κ.λπ.
#2 Δείξε μας πώς το κάνεις
Υπάρχει μια εκπομπή στο εξωτερικό η οποία ονομάζεται “How it’s made”. Έχει μείνει τόσα πολλά χρόνια στις πρώτες προτιμήσεις του κοινού που σαφέστατα αυτό κάτι αποδεικνύει. Επίτρεψε στο κοινό σου να δει το αγαπημένο του προϊόν από τη γέννησή του και δείχνε snapshots από διάφορα στάδια της παραγωγής του.
#3 Πήγαινέ μας στα παρασκήνια
Το να προετοιμάζεσαι να λανσάρεις ή να προμοτάρεις ένα νέο προϊόν ή υπηρεσία είναι δύσκολη υπόθεση, αλλά ταυτόχρονα και μια πολύ καλή αφορμή για να ανεβάσεις πολύ ενδιαφέρον περιεχόμενο στο Instagram. Κάνεις κάποια φωτογράφιση για διαφήμιση ή κατάλογο; Ετοιμάζεσαι για μια συνέντευξη; Μήπως για μια μεγάλη έκθεση, event ή οτιδήποτε σχετικό; Δώσε backstage pass στο κοινό σου και εκείνο θα σε επιβεβαιώσει για αυτό.
#4 Δείξε μας τι κάνουν τα προϊόντα σου
Καμιά φορά το μόνο που χρειάζεται είναι η φαντασία μας για να μας ταξιδέψει. Τι καλύτερο λοιπόν από το ανεβάσεις μια ενδιαφέρουσα φωτογραφία και να βοηθήσεις τους καταναλωτές σου να φανταστούν τις μελλοντικές ή νέες χρήσεις του προϊόντος σου; Επιπλέον, αυτός είναι και ένας τρόπος για να βάλεις στο κόλπο και το κοινό σου, μιας και μπορείς να τους ζητήσεις να σου στείλουν δικές τους φωτογραφίες που να χρησιμοποιούν το προϊόν σου και να τους επιβραβεύσεις ανεβάζοντας τις καλύτερες στο Instagram της επιχείρησής σου.
Αν από την άλλη, η επιχείρησή σου είναι σχετική με υπηρεσία όπως το μακιγιάζ, η κομμωτική, η διακόσμηση ή το interior design, δείξε στο Instagram το αποτέλεσμα της δουλειάς σου και χρησιμοποίησε την τεχνική του "πριν και μετά" που πάντα αρέσει.
#5 Άσε μας να δούμε πρώτοι
Σε όλους μας αρέσει να είμαστε οι πρώτοι που γνωρίζουμε κάτι, οπότε γιατί να μη δώσεις αυτό το προνόμιο στους φίλους σου στο Instagram; Μπορείς για παράδειγμα να μοιραστείς μαζί τους previews νέων προϊόντων ή υπηρεσιών, ψηφιακά tour στους νέους σου χώρους, εγκαταστάσεις παραγωγής ή γραφεία που μόλις ετοιμάζονται κ.λπ. Άλλωστε, κάτι που βλέπει κάποιος για “πρώτη φορά”, εύκολα γίνεται Share με άλλους, οπότε στη συγκεκριμένη περίπτωση μην ξεχάσεις να ανεβάσεις τη φωτογραφία σου και σε Facebook και Twitter.
#6 Δείξε μας τα γραφεία σου
Οι άνθρωποι που ακολουθούν τα αγαπημένα τους brands στα social media, είναι πολύ πιθανόν να έχουν αναρωτηθεί πώς δουλεύετε εσείς εκεί. Λοιπόν… δείξ’ τους! Άφησε τον κόσμο να “κρυφοκοιτάξει” μια μέρα στο γραφείο σου ή σε άλλους χώρους εργασίας, στο εστιατόριο της εταιρείας ή στον χώρο συνεδριάσεων, ακόμα και κάτι καινούριο που μπήκε τώρα όπως ένα pc, ένας προτζέκτορας ή οτιδήποτε άλλο. Οι επιλογές σε αυτή την κατηγορία είναι απεριόριστες.
#7 Πάρε μας μαζί σου
Πας σε μια έκθεση ή είσαι χορηγός σε κάποιο event; Πάρε μας μαζί σου μέσω του Instagram! Θα θεωρηθεί τρομερά ενδιαφέρον και “οικείο” σαν κίνηση και επίσης αν βρίσκεσαι και κάπου κοντά τους, θα αρέσει ακόμα περισσότερο. Πρόκειται άλλωστε και για έναν πρωτότυπο τρόπο για να μας ενημερώνεις και για τις κινήσεις σου.
#8 Σύστησέ μας στην ομάδα σου
Προσωποποίησε την επιχείρησή σου και σύστησε στους fans σου τον κόσμο με τον οποίο δουλεύεις μαζί. Έτσι, και οι υπάλληλοί σου θα χαρούν γι’ αυτό (ποιος άλλωστε δε χαίρεται έστω και για λίγα λεπτά δημοσιότητας;) και οι followers σου θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν τους ανθρώπους που κρύβονται πίσω από το brand σου. Μην ξεχάσεις μόνο να γράψεις το όνομα του κάθε υπαλλήλου και την ιδιότητά του μέσα στην εταιρεία.
#9 Μοιράσου στιγμές με celebrities
Ας μην κρυβόμαστε… ξέρουμε τι τρώει, με ποιον βγαίνει και πού είναι ανά πάσα στιγμή κάποιος αγαπημένος μας επώνυμος. Φυσικά, όταν αυτός ο επώνυμος σχετίζεται με οποιονδήποτε τρόπο και με το brand που προτιμάμε εμείς (το δικό σου για παράδειγμα), τα πράγματα γίνονται σαφώς πολύ καλύτερα. Μη διστάσεις λοιπόν να μοιραστείς τέτοιες στιγμές μαζί μας.
#10 Θυμήσου πως μας αρέσουν τα ζώα!
Πόσες φορές δεν έχεις θαυμάσει, σχολιάσει, μοιραστεί ή και περιγράψει μια εικόνα που είδες στα social media με ένα σκυλάκι; Αν λοιπόν ένα pet έρθει ή υπάρχει στο γραφείο σου, αν ακόμα καλύτερα πρωταγωνιστεί σε μια καμπάνια σου ή το έχεις “χρησιμοποιήσει” ως μέσω προώθησης του προϊόντος ή της υπηρεσίας σου, είναι μια πολύ καλή αφορμή για να το μοιραστείς μαζί μας.