Για πρώτη φορά, ερευνητές έργων τέχνης χρησιμοποίησαν ανιχνευτή αεροδρομίου σε έργο τέχνης του 19ου αιώνα και βρήκαν κάτι που όλες οι άλλες συνήθεις τεχνικές δεν κατάφεραν.
Η J. Bianca Jackson, μεταδιδακτορική ερευνήτρια στο Παρίσι και οι συνεργάτες της με ειδίκευση στην διατήρηση έργων τέχνης, αποφάσισαν να μελετήσουν ένα ιταλικό έργο τέχνης σε καμβά ζωγραφικής στο Μουσείο του Λούβρου, το οποίο ονομάζεται Trois Hommes Armés de Lances. Η ομάδα της Jackson είχε την υποψία πως αυτός ο πίνακας έκρυβε εικόνες που είχαν ζωγραφιστεί παλαιότερα και αυτό γιατί ο συγκεκριμένος καμβάς προέρχεται από τη συλλογή του Giampietro Campana, που έζησε τον 19ο αιώνα και είχε τη φήμη πως σε πολλά από τα έργα που συνέλεγε, έκανε από πάνω τη δικιά του ζωγραφική.
Οι ερευνητές αρχικά δοκίμασαν διάφορες συνήθεις μεθόδους ανίχνευσης συμπεριλαμβανομένης της ραδιογραφίας ακτινών Χ, της τεχνικής φθορισμού των ακτινών Χ, της υπέρυθρης φωτογράφισης, του υπέρυθρου ρεφλέξ καθώς και της τεχνικής φθορισμού με υπεριώδη ακτινοβολία. Καμία από τις παραπάνω τεχνικές δεν έδειξε κάτι το περίεργο πάνω στον καμβά. Τελικά όμως η ανακάλυψη προέκυψε από τη χρήση φασματοσκοπίας terahertz, την τεχνολογία δηλαδή που χρησιμοποιείται κυρίως στα αμερικανικά αεροδρόμια για να σκανάρονται οι επιβάτες μετά την 11η Σεπτεμβρίου.
Η Bianca Jackson ανέφερε στο ετήσιο συνέδριο της Αμερικανικής Κοινότητας Χημικών στη Ν. Ορλεάνη πως δεν πίστευαν στα μάτια τους όσο η εικόνα εμφανιζόταν σιγά-σιγά στο φασματοσκόπιο. Κάτω από το χιτώνα ενός εκ των ανδρών που ήταν ζωγραφισμένοι στον καμβά, η Jackson και οι συνεργάτες της είδαν να εμφανίζεται σταδιακά ένα μάτι, μια μύτη και ένα στόμα. Θεωρούν πως το μυστηριώδες άτομο που εμφανίστηκε είχε ζωγραφιστεί σε έναν ρωμαϊκό καμβά χιλιάδες χρόνια πριν. Απλά έτυχε να βρίσκεται στον ίδιο τοίχο ο οποίος τον 19ο αιώνα χρησιμοποιήθηκε σαν καμβάς για τη νεότερη ζωγραφιά.
Μολονότι η ομάδα της Jackson ανέφερε στη Γαλλία πως δεν είχε ιδέα για την ταυτότητα του μυστηριώδους άνδρα, η ανακάλυψη πως η χρήση αυτής της τεχνολογίας μπορεί να αποκαλύψει πράγματα –και πρόσωπα– σε έργα τέχνης που οι συνήθεις πρακτικές δεν μπορούν, είναι ιδιαίτερα σημαντική. Σκοπεύουν λοιπόν να χρησιμοποιήσουν την ίδια μέθοδο σε ένα ρωσικό θρησκευτικό σύμβολο καθώς και στους τοίχους μιας αρχαίας καλύβας από την Τουρκία. Ίσως ανακαλύψουν εκπληκτικές αρχαίες εικόνες οι οποίες ήταν κρυμμένες επί χιλιετίες.