Φωτεινοί σηματοδότες, κάτω, στην άκρη του οδοστρώματος, μπροστά ακριβώς από το πεζοδρόμιο!
Είχαμε μάθει ότι η λέξη «άνθρωπος» προέρχεται από το «άνω θρώσκω» (κοιτάω ψηλά. Είναι λάθος, βέβαια. Στη σύγχρονη γλωσσολογία, η ανάλυση «άνδρ-ωπος», δηλαδή «αυτός που έχει όψη ή πρόσωπο άνδρα τείνει να γίνει περισσότερο αποδεκτή). Εδώ και καιρό, δεν κοιτάμε ψηλά. Κοιτάμε κάτω. Στην οθόνη του έξυπνου κινητού μας. Παντού (σχεδόν). Πάντοτε (σχεδόν).
Κι αν το να κοιτάμε την οθόνη του κινητού ακόμη και σε ραντεβού με αγαπημένο πρόσωπο δεν ενέχει κινδύνους για τη σωματική ακεραιότητά μας (εκτός κι αν εκνευριστεί το ραντεβού), αυτό σίγουρα δεν ισχύει όταν ετοιμαζόμαστε να περάσουμε μία διάβαση για πεζούς.
Είναι αδικία να χρειαστεί να πάρεις τα μάτια σου απ' την οθόνη, ενώ παρακολουθείς ένα βίντεο στο You Tube με αστεία γατιά πχ, για να τσεκάρεις πότε θα ανάψει πράσινο σε διάβαση για πεζούς, με σκοπό να περάσεις απέναντι.
Όχι, δεν πρέπει να χάνουμε δευτερόλεπτο (από διασκέδαση, ενημέρωση, sharing κλπ κλπ). Και οι Γερμανοί, μανιακοί με θέματα ασφάλειας και δικαιολογώντας τη φήμη τους ως «αποτελεσματικοί», επινόησαν λύση: Φωτεινοί σηματοδότες, κάτω, στην άκρη του οδοστρώματος, μπροστά ακριβώς από το πεζοδρόμιο.
Όλα αυτά στην πόλη Άουγκσμπουργκ. Η οποία έχει στην κυριολεξία πλημμυρίσει από smobies. Τι είναι τα smobies; Δεν είναι smoking zombies, όχι, είναι smartphone zombies.
Πρόσφατα, ένα 15χρονο κορίτσι στο Μόναχο σκοτώθηκε καθώς διέσχιζε τις γραμμές του τραμ και δεν άκουσε το τραμ να έρχεται. Ήταν απορροφημένη στη μουσική που άκουγε απ' το κινητό της, με ακουστικά! Και το φαινόμενο δεν περιορίζεται μόνο στη Γερμανία. Σύμφωνα με μελέτη που δημοσιοποιήθηκε πριν τέσσερα χρόνια, περισπάται η προσοχή του ενός τρίτου των Αμερικανών τη στιγμή που περνούν διαβάσεις, καθώς είτε στέλνουν μηνύματα είτε ακούν μουσική απ' το κινητό τους.
Οι αρχές του Άουγκσμπουργκ σκέφτηκαν το αυτονόητο: Πειραματικά, σε δύο διαβάσεις, εγκατέστησαν κόκκινα LED στο οδόστρωμα τα οποία ενεργοποιούνται μόλις ανάψει κόκκινο για τους πεζούς (στους κανονικούς σηματοδότες).Θα μελετήσουν τη συμπεριφορά των κατοίκων της πόλης και θα εκτιμήσουν κατά πόσον θα επεκτείνουν την εφαρμογή σε όλες τις διασταυρώσεις.