Είναι κάτι σαν άγραφος νόμος της ζωής: Αυτό που βλέπεις στην μπροσούρα ή στη διαφήμιση είναι πάντα καλύτερο από αυτό που είναι στην πραγματικότητα το διαφημιζόμενο προϊόν. Όμως μερικές φορές η εξήγηση για το γεγονός αυτό είναι πιο... hi-tec.
Όπως στην περίπτωση των ΙΚΕΑ, των γνωστών πολυκαταστημάτων με έπιπλα και άλλα είδη για το σπίτι. Όσοι έχουν δει τους καταλόγους των ΙΚΕΑ, εντυπωσιάζονται από το πόσο όμορφα φαίνονται τα έπιπλα και τα δωμάτια, ενώ στην πραγματικότητα είναι λιγότερο εντυπωσιακά. Και υπάρχει λόγος.
Σύμφωνα με την παγκόσμια οργάνωση ψηφιακών καλλιτεχνών CG Society, περίπου το 75% των φωτογραφιών της ΙΚΕΑ δεν είναι πραγματικές φωτογραφίες, αλλά ψηφιακές απεικονίσεις μοντέλων των επίπλων της εταιρείας! Δηλαδή, δεν πρόκειται για πραγματικά έπιπλα που τοποθετούνται σε ειδικό χώρο και φωτογραφίζονται, αλλά για ψηφιακά μοντέλα των επίπλων, κατασκευασμένα εξ ολοκλήρου σε υπολογιστή!
Η ίδια η εταιρεία παραδέχθηκε, μιλώντας στην CG Society, ότι η χρήση τρισδιάστατων ψηφιακών απεικονίσεων είναι πιο φτηνή και πιο απλή συγκριτικά με τη μεταφορά αντικειμένων από όλο τον κόσμο για να φωτογραφηθούν, ενώ προσφέρει και μεγαλύτερη ευελιξία, αλλά και καλύτερο αποτέλεσμα, αφού είναι πολύ πιο εύκολο να πετύχουν την “τέλεια φωτογραφία”.
Σύμφωνα με την CG Society, η ΙΚΕΑ έχει σήμερα μία “τράπεζα” 25.000 μοντέλων, τα οποία είναι αποθηκευμένα σε εξαιρετικά υψηλή ανάλυση και μπορούν ανά πάσα στιγμή να αξιοποιηθούν, όχι μόνο για τους καταλόγους των ΙΚΕΑ, αλλά και για να τυπωθούν σε πόστερ, ικανά να καλύψουν ακόμα και έναν ολόκληρο τοίχο.
Βέβαια, είναι κοινό μυστικό ότι όλες οι επιχειρήσεις λίγο-πολύ “παίζουν” με τις εικόνες τους, ωστόσο μέχρι σήμερα οι περισσότεροι γνωρίζαμε για πραγματικές φωτογραφίες που υφίστανται επεξεργασία με προγράμματα όπως το Photoshop – όχι για φωτογραφίες κατασκευασμένες εξ ολοκλήρου σε υπολογιστή...