Μπορεί μια μόδα όπως το look "αξυρισιά ολίγων ημερών", να έχει οικονομικές επιπτώσεις στη βιομηχανία; Μπορεί τα κέρδη κάποιων εταιρειών και ο αριθμός των τριχών στα αντρικά πρόσωπα να είναι αντιστρόφως ανάλογα μεγέθη;
Κι όμως μπορεί, αν πρόκειται για τον κλάδο των ξυριστικών ειδών. Εδώ και καιρό πολλές εταιρείες που παράγουν ξυραφάκια και αφρούς, έχουν καταγράψει μείωση των κερδών τους, καθώς η μειωμένη ζήτηση για τα σχετικά προϊόντα δεν αφήνει και πολλά περιθώρια για περαιτέρω πωλήσεις.
Μάλιστα, μια εταιρεία ξυριστικών στην Αυστραλία παρουσίασε μια έρευνα που υποστηρίζει πως στις περισσότερες γυναίκες δεν αρέσει να φιλούν αξύριστους άντρες, κι αυτό σε μια εμφανή απέλπιδα προσπάθεια να αυξηθεί η σχετική κατανάλωση.
Μια άλλη εταιρεία, σε μια πιο μεθοδική προσπάθεια, εντόπισε δύο λόγους που εξηγούν την πτώση των πωλήσεων: αφενός η χαλαρότερη σε σχέση με το παρελθόν πολιτική πολλών εταιρειών σχετικά με την αξύριστη εμφάνιση ή και τα γένια, έχει οδηγήσει αρκετούς να μην ξυρίζονται απλώς και μόνο επειδή βαριούνται. Αυτό με τη σειρά του, έχει αυξήσει τις πωλήσεις των ξυριστικών μηχανών, οι οποίες όμως δεν αφαιρούν τις τρίχες αλλά απλά τις κόβουν επιφανειακά.
Αφετέρου, οι λεπίδες που κατασκευάζονται είναι πλέον ποιοτικά ανώτερες και επομένως δε χρειάζονται τόσο συχνά αλλαγή. Οι επιχειρήσεις του κλάδου μπορούν να ελπίζουν πως είναι μόδα και θα περάσει.