Υπό εκπαίδευση βρισκόταν ο πιλότος του Boeing 777 της Asiana Airlines Inc το οποίο συνετρίβη και τυλίχθηκε στις φλόγες κατά τη διαδικασία προσγείωσης στο διεθνές αεροδρόμιο του Σαν Φρανσίσκο, το Σάββατο το βράδυ (ώρα Ελλάδας).
"Ήταν η παρθενική πτήση του Λι Κανγκ-κουκ προς το αεροδρόμιο. Ήταν σε εκπαίδευση. Ακόμα και ένας βετεράνος κάνει εκπαίδευση για ένα νέο jet", ανέφερε ο εκπρόσωπος της Asiana Airlines, τη Δευτέρα. "Έχει μεγάλη εμπειρία και προηγουμένως είχε πετάξει στο Σαν Φρανσίσκο με διαφορετικούς τύπους αεροπλάνων, συμπεριλαμβανομένου και του Boeing 747 ... και ως συγκυβερνήτης σε άλλες πτήσεις με 777", είπε ο εκπρόσωπος.
Ο Λι ο οποίος ξεκίνησε την καριέρα του στην Asiana Airlines ως βοηθός το 1994, έχει 9.793 ώρες πτητικής εμπειρίας, αλλά μόνο 43 ώρες με Boeing 777 jet. Ο συγκυβερνήτης Λι Γεονγκ-μιν έχει 3.220 ώρες πτήσης με το Boeing 777 και συνολικά 12.387 ώρες εμπειρίας, δήλωσε επίσης ο εκπρόσωπος.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Asiana δήλωσε το Σάββατο ότι δεν πιστεύει ότι η μοιραία συντριβή προκλήθηκε από μηχανική βλάβη. Το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών των Ηνωμένων Πολιτειών ανέφερε την Κυριακή ότι το αεροσκάφος πετούσε "σημαντικά κάτω από το στόχο ταχύτητας για τη διαδικασία προσγείωσης".
Το πλήρωμα του Boeing 777 προσπάθησε να αυξήσει ταχύτητα και να ματαιώσει τη διαδικασία προσγείωσης, μόλις λίγα δευτερόλεπτα πριν το αεροσκάφος χτυπήσει με το πίσω μέρος στον προβλήτα που βρίσκεται μπροστά από την πίστα του αεροδρομίου, σύμφωνα με τον καταγραφέα πτήσεων, που ανέκτησε η Εθνική Ασφάλεια Μεταφορών των ΗΠΑ (NTSB).
Η πρόεδρος της αμερικανικής υπηρεσίας Ντέμπορα Χέρσμαν, μιλώντας κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στο αεροδρόμιο, είπε ότι δεν υπήρξαν ενδείξεις για τυχόν προβλήματα πριν από την απόφαση των πιλότων να διακόψουν την διαδικασία προσγείωσης και μόλις 7 δευτερόλεπτα πριν τη σύγκρουση οι πιλότοι προσπάθησαν να αυξήσουν την ταχύτητα του αεροπλάνου.