Η διοίκηση της αμερικανικής εταιρείας Boeing ανακοίνωσε σήμερα στο Τόκιο ότι το αεροσκάφος 787 Dreamliner, είναι "απόλυτα" ασφαλές", η μπαταρία του δεν διατρέχει κανένα κίνδυνο να πιάσει φωτιά και ότι θα επαναλάβει τις πτήσεις του τις προσεχείς εβδομάδες.
"Οι εμπορικές πτήσεις του 787 θα αρχίσουν εκ νέου να εκτελούνται, αναμφίβολα εντός των προσεχών εβδομάδων", δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Boeing Ρέι Κόνερ.
Το Boeing 787 Dreamliner είναι ένα αεροσκάφος "απολύτως ασφαλές" τόνισε από την πλευρά του και ο επικεφαλής μηχανικός του προγράμματος Μάικ Σίνετ παρουσιάζοντας τις λύσεις για την επίλυση του προβλήματος της μπαταρίας που καθήλωσε στο έδαφος όλο τον στόλο των αεροσκαφών αυτών από τα μέσα Ιανουαρίου.
"Η ασφάλεια είναι πρώτη προτεραιότητά μας", επανέλαβε ο Σίνετ αναφέροντας λεπτομερώς τις τεχνικές αλλαγές που πραγματοποιούνται στις μπαταρίες, οι οποίες προκάλεσαν σοβαρά επεισόδια σε αεροσκάφη στις ΗΠΑ και στην Ιαπωνία στις αρχές Ιανουαρίου.
Η Boeing δηλώνει ότι εργάστηκε ακατάπαυστα για να καθορίσει τις τροποποιήσεις στη μπαταρία λιθίου-ιόντος (που κατασκευάζει ο ιαπωνικός όμιλος GS Yuasa), εκτιμώντας ότι οι νέες μπαταρίες θα είναι έτοιμες πολύ σύντομα, σύμφωνα με το ΑΠΕ.
Η Boeing δήλωσε επίσης σήμερα ότι οι τροποποιήσεις αυτές που γίνονται στη μπαταρία αποτρέπουν κάθε πιθανότητα πρόκλησης πυρκαγιάς.
"Αν μια μπαταρία παρουσιάσει βλάβη, είμαστε σίγουροι ότι αυτή δεν θα προκαλέσει φωτιά", τόνισε ο Σίνετ, διευκρινίζοντας ότι το περίβλημα της μπαταρίας εξαλείφει το ενδεχόμενο αυτό. Πρόσθεσε ότι οι μηχανικοί της Boeing δαπάνησαν τουλάχιστον 200.000 ώρες διερευνώντας βλάβες της μπαταρίας και βρήκαν 80 πιθανές αιτίες. "Ωστόσο ίσως να μην καταλήξουμε ποτέ σε μία μόνο αιτία", είπε.
Αρκετές ακόμη αλλαγές θα γίνουν όχι μόνο στο εσωτερικό της μπαταρίας, αλλά και στον φορτιστή.
Η ομοσπονδιακή Αμερικανική Υπηρεσία Αεροπλοΐας (FAA) ενέκρινε την Τρίτη το πρόγραμμα της Boeing επανασχεδιασμού των μπαταριών λιθίου-ιόντος για το αεροσκάφος.
H Boeing παρουσίασε λεπτομερώς τις αλλαγές στις οποίες προχωρεί στη μπαταρία και στο φορτιστή στην Ιαπωνία, όπου έχει τον μεγαλύτερο αριθμό πελατών με τις ιαπωνικές αερογραμμές ANA και JAL και όπου κατασκευάζεται στο 35% του αεροσκάφους Dreamliner.