“Μα αγοράζω αυτή την εφημερίδα κάθε μέρα” ήταν το σχόλιο- ελιγμός του Μάικλ Μπλούμπεργκ όταν τον ρώτησαν αν θα αγοράσει τους Financial Times. Όμως, ο κ. Μπλούμπεργκ βρισκόταν ήδη στα γραφεία του ομίλου των Financial Times στο Λονδίνο όταν του έγινε αυτή η ερώτηση. Και ήταν ακόμη Οκτώβριος.
“Είναι η μοναδική εφημερίδα που θα αγόραζα” σχολίασε σε έναν συνεργάτη του, σύμφωνα με τους New York Times. Βεβαίως η πολύμηνη αμφιταλάντευση του δημάρχου της Νέας Υόρκης αντανακλά και την αβεβαιότητα του μέλλοντος της έντυπης δημοσιογραφίας: τα διαφημιστικά έσοδα πέφτουν, οι αναγνώστες στρέφονται όλο και περισσότερο στο διαδίκτυο.
Μήπως όμως κάποιες αξίες παραμένουν διαχρονικές; Άλλως γιατί το πρωτοπόρο ίντερνετ να στρέφεται στο έντυπο;
Ο κ. Μπλούμπεργκ δεν είναι ο μόνος διεκδικητής των FT. Και το Thomson Reuters, ναι του γνωστού ειδησεογραφικού ομίλου συζητά την εξαγορά του γνωστού ομίλου. Εν αντιθέσει προς το δήμαρχο της Νέας Υόρκης, ο διευθύνων σύμβουλος του Thomson Reuters, Τζέιμς Σμιθ, έχει... μελάνι στις φλέβες του και αρκετά χρόνια στο έντυπο στο βιογραφικό του. Στο δε γραφείο του λέγεται πως έχει τη ρέπλικα ενός πιεστηρίου. Όμως, η επιχείρηση δεν ευημερεί οικονομικά όπως το Μπλούμπεργκ. Τους πρώτους 9 μήνες του 2012, το Thomson Reuters σημείωσε απώλεια εσόδων 3% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
Ωστόσο, το αν και ο κύριος Μπλούμπεργκ αγόρασε το Businessweek το 2009, το Thomson Reuters δεν έχει στην κατοχή του κανένα έντυπο. Και αν θέλει να διεισδύσει στο χώρο -δεδομένων των συνθηκών- δεν θα υπήρχε ίσως καλύτερη επιλογή από τους Financial Times.