Στο νήμα φαίνεται πως θα κριθεί το αποτέλεσμα των αμερικανικών εκλογών της 6ης Νοεμβρίου. Με λίγα 24ωρα να απομένουν μέχρι να ανοίξουν οι κάλπες και κανένας εκ των δυο υποψηφίων δεν έχει σαφές προβάδισμα. Σύμφωνα με την τελευταία δημοσκόπηση του ινστιτούτου Ipsos, που δημοσιοποιεί το πρακτορείο Reuters, στην πρόθεση ψήφου αθροιστικά σε βάση διαπολιτειακή Oμπάμα και Ρόμνεϊ ισοψηφούν, στο 46%. Ο Αμερικανός πρόεδρος έχει ελαφρό προβάδισμα σε τρεις κρίσιμες πολιτείες, χωρίς, όμως, να μπορεί να βγει ασφαλές συμπέρασμα σύμφωνα με τους αναλυτές.
Σε αυτούς "που πιθανώς θα ψηφίσουν" ο Ομπάμα έχει προβάδισμα στην πρόθεση ψήφου 3% στη Βιρτζίνια, και 2% στη Φλόριντα και το Οχάιο, αναφέρει αυτή η τελευταία δημοσκόπηση.
Κατά τα άλλα, όλες οι λοιπές ενδείξεις προτίμησης ψήφου για τον Ομπάμα που έχει η ίδια δημοσκόπηση εμπίπτουν στην κατηγορία του "στατιστικού λάθους" του συν-μείον 3,4% .
Στο Κολοράντο, η εκλογική αναμέτρηση των δύο πολιτικών γίνεται "στήθος με στήθος" (ισοψηφία 46%), αναφέρει η δημοσκόπηση αυτή.
Κανένας εκ των Ομπάμα και Ρόμνεϊ από τις αρχές Οκτωβρίου και μετά, δεν έχει λάβει ένα "σαφές" προβάδισμα.
Ωστόσο, ανεξαρτήτως του ποιόν τελικά θα ψηφίσουν, ποσοστό περίπου 52% των όσων συμμετείχαν στην τελευταία δημοσκόπηση του Ipsos απάντησαν πως "ο Ομπάμα θα νικήσει".
Μόνον το 32% πιστεύει στη νίκη του Ρεπουμπλικάνου Ρόμνεϊ .
Πράγματι, ο Ρόμνεϊ έχει οπωσδήποτε ανάγκη την νίκη στις περισσότερες από τις εννέα αμερικανικές πολιτείες, που σε αυτές τις προεδρικές το εκλογικό αποτέλεσμά τους θα προσδιορίσει τον νέο ένοικο του Λευκού Οίκου.
Αρνητική η κάλυψη από τον Τύπο για τους δυο υποψηφίους
Η κάλυψη, από τα αμερικανικά μέσα ενημέρωσης, της προεκλογικής εκστρατείας και των δύο υποψήφιων προέδρων, είχε περισσότερο αρνητική παρά θετική χροιά, μια τάση που ήταν πολύ πιο εμφανής στις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης, διαπιστώνει μια έρευνα που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα.
Όσον αφορά την προεκλογική εκστρατεία του απερχόμενου προέδρου Μπαράκ Ομπάμα, η κάλυψή της από τα μέσα ενημέρωσης δεν είχε τόσο αρνητικούς τόνους όσο εκείνη για τον Μιτ Ρόμνεϊ. Όμως, σύμφωνα με το ινστιτούτο Pew που πραγματοποίησε την έρευνα, η τάση αυτή αντιστράφηκε μετά την πρώτη τηλεοπτική μονομαχία τους, στις 3 Οκτωβρίου, και την υποτονική εμφάνιση του Ομπάμα σε αυτήν.
Κατά μέσο όρο, από τις 27 Αυγούστου μέχρι τις 21 Οκτωβρίου, το 19% από τα ρεπορτάζ που αφορούσαν τον Ομπάμα ήταν "ευνοϊκά" για αυτόν, σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο. Το 30% των ρεπορτάζ ήταν αρνητικά για τον Δημοκρατικό υποψήφιο και το 51% ήταν ουδέτερα. Από τα ρεπορτάζ που μελέτησε το ινστιτούτο για τον Μιτ Ρόμνεϊ, το 15% ήταν θετικά, το 38% αρνητικά ενώ το 47% κρατούσαν τις ισορροπίες.
Το ινστιτούτο υποστηρίζει ότι ο Ομπάμα επωφελήθηκε τον Σεπτέμβριο από την πολύ αρνητική κάλυψη της εκστρατείας του Ρόμνεϊ, ο οποίος έχανε συνεχώς μονάδες στις δημοσκοπήσεις. Την εποχή εκείνη ο Ρεπουμπλικάνος υποψήφιος είχε επικριθεί για τις δηλώσεις του για τη Λιβύη και για το σχόλιό του ότι το 47% των Αμερικανών εξαρτάται από την κυβέρνηση και θα ψηφίσει τον Ομπάμα.
Η ευνοϊκή αντιμετώπιση του Ομπάμα από τον Τύπο αντιστράφηκε μετά τις 3 Οκτωβρίου. Από την ημέρα εκείνη, το 20% των άρθρων για τον Ρόμνεϊ ήταν θετικά, έναν μόνο 13% για τον Ομπάμα.
Η έρευνα αποδεικνύει ότι τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης δεν ήταν τόσο "σκληρά" απέναντι στους υποψηφίους, όσο τα κοινωνικά δίκτυα. Στο Twitter, για παράδειγμα, το 45% των σχολίων που αφορούσαν τον Ομπάμα ήταν αρνητικά και μόνο το 25% ήταν θετικά. Τα ποσοστά αυτά για τον Ρόμνεϊ ήταν αντίστοιχα 58% και 16%. Στο Facebook, πάνω από τα μισά σχόλια ήταν αρνητικά και για τους δύο: 53% για τον Ομπάμα και 62% για τον Ρόμνεϊ.