Στην υπερβολική ταχύτητα αποδίδεται το δυστύχημα με το τρένο που εκτροχιάστηκε έξω από το Μπρονξ της Νέας Υόρκης. Σύμφωνα με τα πορίσματα των ερευνών που μεταδίδει το NTSB, ο οδηγός είχε αναπτύξει ταχύτητες 131 χλμ σε σημείο που δεν επιτρέπονται ταχύτητες άνω των 45 χλμ/ώρα.
Πάντως δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο η ταχύτητα να είναι τόσο ψηλή λόγω μηχανικού προβλήματος. Σύμφωνα με το πόρισμα όμως το σύστημα πέδησης τέθηκε σε λειτουργία μόλις 5 δευτερόλεπτα πριν το δυστύχημα.
Οι έρευνες στρέφονται προς το παρόν στον οδηγό του συρμού, τον Γουίλιαμ Ροκφέλερ, ο οποίος έχει τραυματιστεί. Ακόμη δεν έχει γίνει γνωστό εάν έχει μιλήσει με τους ερευνητές και τι έχει αναφέρει, ενώ τα αποτελέσματα των εξετάσεων για το εάν βρισκόταν υπό την επήρεια αλκοόλ ή άλλων ουσιών δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Την ίδια ώρα, αρκετοί εκφράζουν την εκτίμηση πως η τραγωδία μπορεί να είχε αποφευχθεί εάν στο όχημα είχε εγκατασταθεί αυτόματα σύστημα που θα έκοβε την ταχύτητα σε τέτοια σημεία, αίτημα που έχει τεθεί εδώ και αρκετά χρόνια για το συγκοινωνιακό σύστημα της Νέας Υόρκης.