Εξηγήσεις σε δεκάδες αναπάντητα ερωτήματα δίνει το περιεχόμενο το μαύρο κουτί της "αμαξοστοιχίας του θανάτου", όπως αποκαλούν τα ισπανικά ΜΜΕ το συρμό που εκτροχιάστηκε στο Σαντιάγκο ντε Κομποστέλα στις 24 Ιουλίου .
Μετά την πρώτη ανάλυση των δεδομένων από τα μαύρα κουτιά του συρμού, προκύπτει ότι το τρένο έτρεχε με 153 χιλιόμετρα την ώρα κατά τη στιγμή του δυστυχήματος, το οποίο στοίχισε τη ζωή σε 79 ανθρώπους.
"Τα προηγούμενα χιλιόμετρα πριν από το σημείο του δυστυχήματος, ο συρμός εκινείτο με 192 χ.α.ώ.", ανέφερε το δικαστήριο στην ανακοίνωσή του το Ανώτατο Δικαστήριο της Γαλικίας, επισημαίνοντας πως "τα φρένα είχαν ενεργοποιηθεί λίγα δευτερόλεπτα πριν από το δυστύχημα".
Από τα δεδομένα που περιέχονται στα μαύρα κουτιά, προκύπτει επίσης ότι ο μηχανοδηγός της ταχείας, Φρανσίσκο Γκαρθόν, 52 ετών, μιλούσε στο τηλέφωνο με έναν άλλο εργαζόμενο της εταιρείας σιδηροδρόμων Renfe, "κατά τα φαινόμενα έναν ελεγκτή", ο οποίος του έδινε οδηγίες και "φαίνεται πως συμβουλευόταν έναν χάρτη, ή κάποιο παρόμοιο έντυπο", σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσε το δικαστήριο.
Εν τω μεταξύ, στο Σαν Ντίαγκο ντε Κομποστελά, της Ισπανίας, τελέστηκε εχθές μεγάλη επιμνημόσυνη δέηση στη μνήμη των 79 θυμάτων της σιδηροδρομικής τραγωδίας