Εντυπωσιακή και λυπηρή είναι η αύξηση του αριθμού των οικογενειών που ψωνίζει τρόφιμα από σούπερ μάρκετ χαμηλού κόστους (Discount), όπως αποκαλύπτει έρευνα του Εθνικού Στατιστικού Ινστιτούτου της Ιταλίας (Istat).
“Από την αρχή της οικονομικής κρίσης το 71% των οικογενειών άλλαξε τις συνήθειές του, επιλέγοντας πλέον για την αγορά τροφίμων τα Discount”, αναφέρει το Ιstat.
Ο πρόεδρός του ινστιτούτου, Ενρίκο Τζοβανίνι, τόνισε ότι από το 2007 που ξέσπασε η κρίση, ο αριθμός όσων καταφεύγουν στα discount έχει διπλασιαστεί.
Αναφερόμενος στην οικονομική κατάσταση ο κ.Τζοβανίνι υπογράμμισε πως “ακόμη κι αν στο μέλλον τα εισοδήματα των οικογενειών αυξηθούν, η μεγάλη πλειονότητα θα προσπαθεί να εξοικονομεί και να αποταμιεύει χρήματα. Είναι πολύ δύσκολο, κατά συνέπεια, να καταφέρει να τονωθεί η κατανάλωση”.
Οι Ιταλοί “έχουν περιορίσει εντυπωσιακά τα έξοδα για ιατρικές επισκέψεις, μικροβιολογικές αναλύσεις, ακτινογραφίες», αναφέρει το ινστιτούτο. Ο μόνος τομέας που συνεχίζει να απορροφά μέρος των οικογενειακών εσόδων είναι αυτός των φαρμάκων — αυτά «εκ των πραγμάτων είναι απόλυτα αναγκαία”.
Σε άλλη έκθεσή του το Istat επισήμανε ότι 995.000 ιταλικές οικογένειες, δεν διαθέτουν εισόδημα από εργασιακή απασχόληση. Το 51,8% ζει στις περιφέρειες της Κάτω Ιταλίας. Κατά το τελευταίο έτος, προστίθεται στην έκθεση αυτή, οι “οικογένειες χωρίς εργασία” αυξήθηκαν κατά 223.000.