"Τα μηνύματά της δεν συνάδουν με τους δεοντολογικούς κανόνες όσον αφορά την εικόνα, τον σεβασμό αλλά και την απεικόνιση του σώματος"
Δύο αφίσες της νέας διαφημιστικής εκστρατείας Saint Laurent που αναρτήθηκαν στο Παρίσι έχουν προκαλέσει σάλο ττις τλευταίες ώρες: στη μια, μια γυναίκα εμφανίζεται με τα πόδια ανοιγμένα διάπλατα, φορά γόβες και δικτυωτά καλσόν. Στην άλλη, μια πολύ αδύνατη γυναίκα φορά γόβες στιλέτο και πατίνια και έχει σκύψει σε ένα σκαμνί, έχοντας πάρει μια πόζα που προκαλεί.
Σήμερα, η Εποπτική Αρχή Διαφήμισης στη Γαλλία απαιτεί από τον οίκο υψηλής ραπτικής Saint Laurent να αποσύρει το συντομότερο δυνατόν αφίσες της τελευταίας διαφημιστικής του εκστρατείας, οι οποίες κρίθηκαν απαξιωτικές για τη γυναίκα.
"Τα μηνύματά της δεν συνάδουν με τους δεοντολογικούς κανόνες όσον αφορά την εικόνα, τον σεβασμό αλλά και την απεικόνιση του σώματος", δήλωσε ο Στεφάν Μαρτέν, γενικός διευθυντής της Εποπτικής Αρχής. Το θεσμικό όργανο ζήτησε επίσης από τον οίκο μόδας να κάνει το παν για να σταματήσει τη διάδοση, να αποσύρει τις αφίσες ή να τις αλλάξει", δήλωσε ο Μαρτέν.
Η Εποπτική Αρχή έλαβε μέσω της ιστοσελίδας της "120 μηνύσεις για διάφορους λόγους: απαξιωτικές φωτογραφίες, γυναίκες-αντικείμενα, προβολή της ανορεξίας, ακόμη και υποκίνηση στο βιασμό όταν παρουσιάζει μια γυναίκα με ανοικτά διάπλατα τα πόδια", δήλωσε ο Μαρτέν. "Υποβάθμιση της γυναίκας... μιας γυναίκας που χαρίζεται... μια ποικιλία φωτογραφιών σε ένα είδος εκστρατείας που επηρεάζει το νεανικό κοινό, που είναι πιο εύθραυστό", τόνισε εκφράζοντας λύπη.
Ο οίκος μόδας δεν προέβη σε σχόλιο.
Χθες, ακτιβίστριες φεμινίστριες της ένωσης "Les effronté-e-s" εισέβαλαν σε παρισινή μπουτίκ για να καταγγείλουν τον "αχαλίνωτο σεξισμό" της εκστρατείας. "Η γυναίκα είναι άνθρωπος, όχι αντικείμενο: ούτε τραπέζι, ούτε σκαμνί, ούτε άλλο είδος επίπλωσης", φώναζε η Φατιμά Μπενομάρ, εκπρόσωπος της ένωσης πριν η υπηρεσία ασφάλειας του καταστήματος την απομακρύνει από το χώρο.
Τον Ιούνιο του 2015, διαφήμιση για τον οίκο Saint Laurent που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Elle Βρετανίας, απαγορεύτηκε από τη βρετανική Εποπτική Αρχή της Διαφήμισης, που είχε κρίνει ότι το μοντέλο που εμφανιζόταν ήταν "νοσηρά αδύνατο".