Οι εργασίες διήρκεσαν 17 χρόνια και η νέα σήραγγα θα δοθεί στην κυκλοφορία τον Δεκέμβριο
Η Ελβετία εγκαινίασε σήμερα πανηγυρικά τη σιδηροδρομική σήραγγα του Σεν-Γκοτάρ, την μακρύτερη στον κόσμο, μήκους 57 χιλιομέτρων, η οποία περνάει κάτω από τις Άλπεις.
Η καγκελάριος της Γερμανίας Αγγελα Μέρκελ, ο πρόεδρος της Γαλλίας Φρανσουά Ολάντ και ο πρωθυπουργός της Ιταλίας Ματέο Ρέντσι ήταν παρόντες στην τελετή των εγκαινίων και στη συνέχεια επιβιβάστηκαν σε τρένο που τους μετέφερε από το Ερστφελντ, στο βόρειο άκρο της σήραγγας, στο Τιτσίνο της νότιας Ελβετίας, στο νότιο άκρο της.
Οι εργασίες διήρκεσαν 17 χρόνια και η νέα σήραγγα θα δοθεί στην κυκλοφορία τον Δεκέμβριο.
Η κατασκευή της σήραγγας είναι θαύμα σχεδιασμού στη συγκέντρωση και στον συνδυασμό του εξοπλισμού. Μεταξύ των τεχνικών προβλημάτων που έπρεπε να επιλυθούν στο εργοτάξιο, η θερμοκρασία που μπορούσε να φθάσει μέχρι τους 45 βαθμούς Κελσίου και απαίτησε την εγκατάσταση ισχυρού συστήματος εξαερισμού για να εξασφαλισθούν αποδεκτές συνθήκες εργασίας.
Η διάνοιξη της σήραγγας κόστισε 12,2 δισεκατομμύρια ελβετικά φράγκα (10,9 δισ. ευρώ). Δίνει τη δυνατότητα ημερήσιας κυκλοφορίας 260 εμπορευματικών αμαξοστοιχιών, με ωριαία ταχύτητα 100 χλμ., και 65 επιβατηγών τρένων, με ταχύτητα μέχρι και 200 χλμ./ώρα.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ελβετικής εταιρείας σιδηροδρόμων, ο καθημερινός αριθμός επιβατών θα περάσει στους 15.000 μέχρι το 2020, έναντι 9.000 σήμερα, μειώνοντας τον χρόνο του ταξιδιού ανάμεσα στη Ζυρίχη και το Λουγκάνο στις 2 ώρες, έναντι 2 ωρών και 41 λεπτών σήμερα.
Όμως, η σήραγγα του Σεν-Γκοτάρ μπορεί να κρατήσει το ρεκόρ της μακρύτερης σήραγγγας μόνο πρόσκαιρα. Η Κίνα έχει ακόμη πιο φιλόδοξα σχέδια: τη διάνοιξη σήραγγας μήκους 123 χιλιομέτρων κάτω από τη Θάλασσα του Μποχάι.