Η πρώτη σε κυκλοφορία ισπανική εφημερίδα οδεύει στο να γίνει κυρίως ηλεκτρονική, καθώς η κυκλοφορία της σημειώνει σταθερή πτώση
Η πρώτη σε κυκλοφορία ισπανική εφημερίδα, η El Pais, ενδέχεται να βάλει τέλος στην έκδοσή της σε χαρτί και να γίνει κυρίως ηλεκτρονική, ανακοίνωσε σήμερα ο διευθυντής της, κάτι που αποτελεί παγκόσμια τάση στις εφημερίδες εθνικής κυκλοφορίας οι οποίες δέχονται πίεση από το Ίντερνετ.
Η κυκλοφορία της El Pais, η οποία απέκτησε τη φήμη της εφημερίδας της δημοκρατικής Ισπανίας μετά τον θάνατο του δικτάτορα Φρανσίσκο Φράνκο, μειώνεται σταθερά από το 2008 που ξέσπασε στη χώρα η οικονομική κρίση.
Το ενδεχόμενο να σιγήσουν τα πιεστήρια μιας από τις πιο έγκυρες ισπανόφωνες εφημερίδες του κόσμου έρχεται μετά την εξαφάνιση τον Μάρτιο από τα περίπτερα του βρετανικού Independent, όταν ο ιδιοκτήτης της εφημερίδας αποφάσισε να την κάνει 100% ηλεκτρονική.
"Το βήμα από το χαρτί στην ψηφιακή έκδοση δεν είναι καν το μεγαλύτερο από τα πολλά βήματα που θα πρέπει να κάνουν οι εφημερίδες μέχρι να βρούμε τον αληθινό χώρο μας στο μέλλον", αναφέρει ο διευθυντής της El Pais Αντόνιο Κάνιο σε ανοικτή επιστολή του προς το προσωπικό της εφημερίδας.
Ο Κάνιο διαβεβαίωσε το προσωπικό πως η El Pais θα προσφέρει στην κυκλοφορία μια έκδοση σε σε χαρτί "για όσο το δυνατόν περισσότερο", αλλά είπε επίσης ότι θα εργασθεί για τη διαμορφωση ενός ψηφιακού μέσου που θα μπορεί να απαντήσει καλύτερα στα αιτήματα των αναγνωστών.
"Μπορούμε ήδη να υποθέσουμε πως μόνο μια μειονότητα έχει πια τη συνήθεια να αγοράζει εφημερίδα στο περίπτερο", ανέφερε ο Κάνιο. "Η πλειονότητα των ανθρώπων, ιδιαίτερα οι νέοι, αναζητούν την ενημέρωσή τους σ' ένα φάσμα διαφορετικών συσκευών και την καταναλώνουν με διαφορετικό τρόπο".
Όπως και πολλές άλλες ισπανικές εφημερίδες, η El Pais, η οποία ιδρύθηκε το 1976, αντιμετώπισε προβλήματα με χρέη όταν μειώθηκαν σημαντικά τα διαφημιστικά έσοδα στη διάρκεια της οικονομικής κρίσης.
Η κυκλοφορία της El Pais σημειώνει σταθερή πτώση. Πέρυσι μειώθηκε κατά 15% στα περίπου 220.000 φύλλα. Ωστόσο οι μοναδικοί επισκέπτες της έκδοσής της στο Ίντερνετ σημείωσαν πέρυσι αύξηση κατά 15,3% φθάνοντας τον μηνιαίο μέσο όρο των 13,5 εκατομμυρίων.