Το νέο αεροδρόμιο του Βερολίνου έχει αναδειχτεί σε ζήτημα μακροβιότητος... Κυπριακού ή Μεσανατολικού. Τώρα, η ολοκλήρωση του πάει στις Καλένδες αφού οι εργασίες αναβλήθηκαν τελικά επ' αόριστον, καθώς η στέγη του είναι υπερβολικά βαριά, σύμφωνα με τα πορίσματα των μηχανικών.
Η επανέναρξη των εργασιών θα εξαρτηθεί από την τεχνική επιθεώρηση, που ακόμη δεν έχει προγραμματιστεί. Είναι άγνωστο επίσης τι επιπτώσεις θα έχει αυτό το καινούριο συμβάν στην ολοκλήρωση του έργου, που έχει οριστεί για το 2017, με πέντε χρονια καθυστέρηση.
Οι επιθεωρήσεις που έγιναν στη στέγη του κεντρικού τερματικού σταθμού έδειξαν ότι υπήρχε "σημαντική υπέρβαση" στο βάρος που είχε εγκριθεί αρχικά και για τον λόγο αυτό διατάχθηκε να σταματήσουν αμέσως οι εργασίες κάτω από τη στέγη αυτή, ανέφερε σε ανακοίνωσή της η περιφέρεια Ντάμε-Σπρέεβαλτ, στα νοτιοανατολικά του Βερολίνου.
Αυτό το τεχνικό πρόβλημα έρχεται να προστεθεί στα πολλά επεισόδια που συνδέονται με το νέο διεθνές αεροδρόμιο. Ο προϋπολογισμός του έργου έχει ήδη τριπλασιαστεί και φτάνει πλέον τα 5 δισεκατομμύρια ευρώ, από 1,7 δισεκ. ευρώ που ήταν αρχικά.
Το αεροδρόμιο, που θα αντικαταστήσει τα δύο παλαιά αεροδρόμια που χρονολογούνται από την εποχή που το Βερολίνο ήταν διαιρεμένο σε Ανατολικό και Δυτικό, τα Τέγκελ και Σένεφελντ, επρόκειτο να εγκαινιαστεί στις 3 Ιουνίου 2012. Όμως το κόψιμο της κορδέλας αναβλήθηκε την τελευταία στιγμή λόγω των σοβαρών προβλημάτων δυσλειτουργίας που διαπιστώθηκαν και συνδέονταν κυρίως με την αντιπυρική ασφάλεια. Διατυπώθηκαν επίσης υποψίες για δωροδοκίες κατά τη διάρκεια της κατασκευής. Ο υπεύθυνος του συστήματος εξαερισμού καταδικάστηκε τον Οκτώβριο του 2014 σε φυλάκιση ενός έτους και σε πρόστιμο 200.000 ευρώ για την κατηγορία της διαφθοράς.
Το φιάσκο του αεροδρομίου Βερολίνου-Βρανδεμβούργου στοίχισε επίσης τη θέση του στον πρώην δήμαρχο της πόλης Κλάους Βόβεραϊτ ο οποίος ήταν και πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της δημόσιας εταιρείας διαχείρισης του αεροδρομίου. Ο Βόβεραϊτ παραιτήθηκε τελικά τον Αύγουστο του 2014.