Πόσα και πόσα εξώφυλλα δεν έχει αφιερώσει στην οικονομική κρίση, τη λιτότητα αλλά και σχέδια και προτάσεις για το πρόγραμμα περικοπών της χώρας μας; Τώρα, το μεγαλύτερο γερμανικό περιοδικό, το Der Spiegel, πρέπει να μπει και αυτό σε πρόγραμμα σφιχτής λιτότητας και περικοπών. Καθώς τα έσοδα από τις διαφημίσεις πέφτουν, το περιοδικό δεν μπορεί να βγάλει τα προς το ζην.
Όπως αναφέρει ο διευθυντής του περιοδικού σε συνέντευξή του που δημοσιεύεται σήμερα στην εφημερίδα Süddeutsche Zeitung. "Μόνον ένα σωστό αποτέλεσμα μας επιτρέπει να εγγυόμαστε την οικονομική ανεξαρτησία μας" και ως εκ τούτου "να διατηρούμε τη δημοσιογραφική ανεξαρτησία μας και την εξαιρετική δημοσιογραφική ποιότητά μας", εξήγησε ο Όφε Ζάφε, ο διευθυντής του ομίλου Spiegel.
"Ο συνολικός τζίρος μας θα μειωθεί φέτος κατά 6% στα 307 εκατομμύρια ευρώ, στο επίπεδο που ήταν το 2003", διευκρίνισε υπογραμμίζοντας το δύσκολο περιβάλλον στο οποίο βρίσκονται όλα τα μέσα ενημέρωσης.
Η έντυπη έκδοση του περιοδικού έχασε περίπου το 10% των διαφημιστικών εσόδων της και ακόμη και οι εισπράξεις από τη διανομή μπορεί να σημειώσουν πτώση για πρώτη φορά εδώ και πολλά χρόνια", πρόσθεσε ακόμη. "Γι' αυτό πρέπει να κάνουμε οικονομίες και να προσαρμόσουμε τη δομή του κόστους μας", συνέχισε ο Ζάφε.
Ο ίδιος διαβεβαίωσε πως οι οικονομίες δεν θα γίνουν σε βάρος της ποιότητας του περιοδικού.
Το Spiegel πουλάει περισσότερα από 900.000 τεύχη κάθε εβδομάδα, σύμφωνα με το γερμανικό γραφείο ελέγχου κυκλοφοριών (IVW).
"Οι μισθωτοί του ομίλου Spiegel απολαμβάνουν ιδιαίτερα καλές συνθήκες εργασίας, με υπηρεσίες, αυξημένες κοινωνικές παροχές και ένα μισθό ανώτερο από το μέσο όρο", εξήγησε.
"Αυτό είναι δικαιολογημένο επειδή αυτό που παράγουμε είναι επίσης ανώτερο από το μέσο όρο. Εντούτοις είναι δυνατό να γίνουν οικονομίες σε όλους τους τομείς", διαβεβαίωσε.
Ο ίδιος δεν απέκλεισε ενδεχόμενες καταργήσεις θέσεων εργασίας για να "προσαρμόσουμε τη γενική οργάνωσή μας στις διαρθρωτικές αλλαγές στα μέσα ενημέρωσης και στις αλλαγές της αγοράς".
Ο Ζάφε υπογράμμισε πως ο ιστότοπος spiegelonline.de είναι κερδοφόρος "ήδη από καιρό", ενώ μίλησε επίσης θετικά για το δυναμισμό των πωλήσεων των εφαρμογών για ταμπλέτες και smartphones.
"Όμως η ανάπτυξη στον ψηφιακό τομέα δεν πρόκειται να αντισταθμίσει μεσοπρόθεσμα τις απώλειες στην καρδιά του επαγγέλματός μας", πρόσθεσε.
Το τοπίο των γερμανικών μέσων ενημέρωσης συγκλονίσθηκε πρόσφατα από την κήρυξη πτώχευσης της εφημερίδας Frankfurter Rundschau, τον προαναγγελθέντα για τις αρχές Δεκεμβρίου θάνατο των γερμανικών Financial Times και την κήρυξη πτώχευσης του πρακτορείου ειδήσεων DAPD.