Το σύστημα αυτόματου πιλότου του Airbus A320 της Germanwings που συνετρίβη την Τρίτη στις γαλλικές Άλπεις είχε ρυθμιστεί προκειμένου το επιβατικό αεροσκάφους να πραγματοποιήσει κάθοδο στα 100 πόδια, το χαμηλότερο δυνατό ύψος, πριν από τη μοιραία συντριβή του, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε η υπηρεσία παρακολούθησης των αερομεταφορών FlightRadar24.
Γάλλοι εισαγγελείς υποστηρίζουν ότι ο 28χρονος συγκυβερνήτης του αεροσκάφους Αντρέας Λούμπιτς κλειδώθηκε στο πιλοτήριο του Airbus και ρύθμισε τον αυτόματο πιλότο του Airbus ώστε αυτό να αρχίσει καθοδική πορεία 3.000 ποδών ανά λεπτό, από τα 38.000 πόδια.
Η διαδικτυακή υπηρεσία FlightRadar24 ανακοίνωσε ότι βάσει των δεδομένων παρακολούθησης που αναλύθηκαν, προκύπτει το συμπέρασμα ότι κάποιος παρενέβη στο σύστημα του αεροσκάφους και μετέβαλε το ύψος, δίνοντάς του στην ελάχιστη δυνατή ρύθμιση, δηλαδή τα 100 πόδια. Το αεροσκάφος συνετρίβη σε υψόμετρο 6.000 ποδών.
“Μεταξύ 09:30:52 και 09:30:55 μπορείτε να δείτε ότι η ρύθμιση του αυτόματου πιλότου άλλαξε χειροκίνητα από τα 38.000 πόδια στα 100 πόδια και 9 δευτερόλεπτα αργότερα το αεροσκάφος άρχισε την καθοδική του πορεία, πιθανόν με τη ρύθμιση "ανοικτής κατάβασης" του αυτόματου πιλότου”, μεταδίδει το πρακτορείο Reuters, επικαλούμενο e-mail που απέστειλε ο Φρέντρικ Λίνταλ, διευθύνων σύμβουλος της υπηρεσίας παρακολούθησης.
Η υπηρεσία διευκρίνισε ότι απέστειλε τα δεδομένα σε Γάλλους ερευνητές κατόπιν αιτήματός τους.
Το στοιχείο αυτό που φέρνει στη δημοσιότητα το Flightradar24 φαίνεται να επιβεβαιώνει τη θεωρία πως ο συγκυβερνήτης του αεροσκάφους Αντρέας Λούμπιτς κλειδώθηκε μέσα στο πιλοτήριο και οδήγησε στη συντριβή το αεροσκάφος σκόπιμα. Εξάλλου, ο Λούμπιτς φέρεται σύμφωνα με ορισμένες πληροφορίες να έπασχε από κατάθλιψη.
Μάλιστα, ένας πιλότος σε ευρωπαϊκή αεροπορική εταιρεία, διατηρώντας την ανωνυμία του, μίλησε στην εφημερίδα Telegraph για το πώς οι πιλότοι συχνά αποκρύπτουν το γεγονός ότι έχουν κατάθλιψη, καθώς μια τέτοια αποκάλυψη μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την καριέρα τους.
“Η επαναλαμβανόμενη κατάθλιψη δεν αντιμετωπίζεται με πολλή συμπόνοια από τις αεροπορικές εταιρείες”, υποστηρίζει. “Θα έλεγα ότι πολλοί στον κόσμο, μεταξύ των οποίων και πιλότοι, αποκρύπτουν από τους ανωτέρους τους ότι έχουν κατάθλιψη”.
Ο ίδιος εξηγεί πως οι πιλότοι έχουν νομική υποχρέωση να ενημερώσουν τους εργοδότες τους αν είναι καταθλιπτικοί και να αναζητήσουν ψυχιατρική βοήθεια. “Δεν τους επιτρέπεται να πετάξουν ξανά μέχρι να συμπτώματα να εξαφανιστούν”, σημειώνει.
Πάντως, εκτιμά πως το πιλοτάρισμα ενός αεροπλάνου θα ήταν πολύ δύσκολο για κάποιον ο οποίος πάσχει από κατάθλιψη, καθώς περιλαμβάνει υψηλό επίπεδο επικοινωνίας και τεχνικές ικανότητες που η κατάθλιψη είναι πολύ πιθανό να περιορίσει.