Απεργούν… ακάθεκτοι οι πιλότοι της Air France

Το μεγαλύτερο συνδικάτο των πιλότων της Air France, το SNPL AF Alpha, απέρριψε σήμερα την πρόταση της διοίκησης της εταιρείας να ανασταλεί ως τον Δεκέμβριο το σχέδιο δημιουργίας της χαμηλού κόστους θυγατρικής Transavia - μια ακόμη αποτυχημένη προσπάθεια να τερματιστεί η απεργία των πιλότων που διαρκεί πλέον μία εβδομάδα και έχει προκαλέσει προκαλεί ζημίες πολλών εκατομμυρίων ευρώ.

Περισσότεροι από τους μισούς πιλότους της Air France συμμετέχουν στην απεργία που ξεκίνησε στις 15 Σεπτεμβρίου, διαμαρτυρόμενοι για τα σχέδια της διοίκησης να επεκτείνει τη δραστηριότητα της θυγατρικής αεροπορικής της εταιρείας χαμηλού κόστους, την Transavia, προσλαμβάνοντας πιλότους από τη νότια Ευρώπη.

Έπειτα από ημέρες αδιέξοδων συνομιλιών και την ακύρωση χιλιάδων πτήσεων, η διοίκηση της Air France πρότεινε σήμερα την αναστολή της εφαρμογής του σχεδίου αυτού μέχρι το τέλος του έτους, ώστε η εταιρεία να έχει χρόνο για «να προσφέρει τις απαραίτητες εγγυήσεις στα συνδικάτα» για τις θέσεις εργασίας.

Αντίθετα, το συνδικάτο ανακοίνωσε ότι η πρόταση αυτή «δεν είναι παρά ένα προπέτασμα καπνού που δεν προσφέρει περισσότερες εγγυήσεις από τις προηγούμενες ανακοινώσεις και δεν επιλύει κανένα πρόβλημα».

Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνων σύμβουλο της Air France-KLM, Αλεξάντρ ντε Ζουνιάκ, το κόστος της ακύρωσης περίπου των δύο τρίτων των πτήσεων ανέρχεται στα 15 με 20 εκατομμύρια ευρώ ημερησίως - μία διαμάχη «καταστροφική για την εταιρεία την ώρα που αυτή έχει αρχίσει να στέκεται και πάλι στα πόδια της».

Η Air France έχει αρχίσει να ανακάμπτει έπειτα από χρόνια μεγάλων ζημιών και καταργήσεων χιλιάδων θέσεων εργασίας.

Με τη δημιουργία της Transavia France S.A.S., η Air France επιδίωκε να ανταγωνιστεί την EasyJet, τη Ryanair και άλλες ευρωπαϊκές εταιρείες χαμηλού κόστους.