Η εικόνα που βγάζει προς τα έξω η Άνγκελα Μέρκελ είναι, κατά γενική ομολογία, αυτή μίας αποφασιστικής ηγέτιδας που ξέρει πώς να τα καταφέρει ώστε να περάσει το δικό της. Κι όμως, πίσω από αυτήν την εικόνα, σύμφωνα με το περιοδικό Der Spiegel, κρύβεται μία καγκελάριος διστακτική, που προτού λάβει οποιαδήποτε σοβαρή απόφαση καταφεύγει σε κρυφές δημοσκοπήσεις, ώστε να καταγράψει τη γνώμη των πολιτών...
Σύμφωνα με το δημοσίευμα του γερμανικού περιοδικού, η Άνγκελα Μέρκελ παρήγγειλε μέσα σε μία τετραετία, από το 2009 ως το 2013, περίπου 600 δημοσκοπήσεις, δηλαδή 150 δημοσκοπήσεις κάθε χρόνο ή τρεις δημοσκοπήσεις την εβδομάδα, ενώ το κόστος τους ανέρχεται σε 2 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο!
Όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα, οι μυστικές δημοσκοπήσεις της Μέρκελ ήρθαν στο φως μετά από δικαστική απόφαση τον Οκτώβριο του 2013, και το Spiegel αξιολόγησε την επίδραση που είχαν αυτές οι δημοσκοπήσεις σε διάφορα ζητήματα που απασχόλησαν και απασχολούν τη γερμανική κυβέρνηση, και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι αποφάσεις της καγκελαρίου επηρεάζονται σημαντικά από τα αποτελέσματά τους.
Για παράδειγμα, η δημοσκόπηση αναφορικά με τις αμερικανικές παρακολουθήσεις της NSA έδειξε ότι οι δημοσιογράφοι ενδιαφέρθηκαν για το θέμα πολύ περισσότερο απ' ό,τι οι πολίτες, κι έτσι δε δόθηκε συνέχεια στο ζήτημα.
Εκεί, ωστόσο, που η Γερμανίδα καγκελάριος δεν... υπέκυψε στη γνώμη των πολιτών ήταν στο ζήτημα της ελληνικής κρίσης, καθώς η πλειοψηφία των Γερμανών πολιτών υποστήριζε την αποχώρηση της Ελλάδας από την Ευρωζώνη, όμως η Μέρκελ από τις δημοσκοπήσεις αυτές κράτησε την αντίθεση των πολιτών στην αμοιβαιοποίηση του χρέους, το οποίο και ήταν από τα βασικά σλόγκαν της επιτυχημένης προεκλογικής εκστρατείας της.
Πάντως, φαίνεται πως αυτή η τακτική αποδίδει για τη Γερμανίδα καγκελάριο: Ήδη πριν από τις εκλογές, στις οποίες οι Χριστιανοδημοκράτες αναδείχθηκαν και πάλι πρώτο κόμμα, σε δημοσκόπηση που είχε παραγγείλει, η Άνγκελα Μέρκελ είχε δει το 55% των πολιτών να συμφωνούν με τη στάση της στη διαχείριση της κρίσης του ευρώ...