Το Europe Direct είναι ένα κέντρο πληροφόρησης για ό,τι είναι σχετικό με την Ευρωπαϊκή Ένωση
Το Κέντρο Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης EUROPE DIRECT – E.B.E.A. είναι μέρος ενός ευρύτερου πανευρωπαïκού Δικτύου Κέντρων Πληροφόρησης, τα οποία στην Ελλάδα απαριθμούνται συνολικά σε 19, ενώ σε όλα τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε 500. Όλες οι υπηρεσίες του Κέντρου, προσφέρονται δωρεάν και μπορεί να τις αξιοποιήσει κάθε ενδιαφερόμενος πολίτης, φορέας ή υπηρεσία.
Το Κέντρο Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης EUROPE DIRECT λειτουργεί στο Ε.Β.Ε.Α, επί της οδού Ακαδημίας 7, στην Αθήνα, όπου κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να απευθύνεται για την πληροφόρηση που αναζητά. Επίσης, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ζητούν πληροφορίες, επικοινωνώντας στα τηλέφωνα του Κέντρου: 210 3615059, 210 3382481 ή στέλνοντας e-mail: [email protected].
Παράλληλα, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν, επίσης, να επικοινωνούν με την κεντρική υπηρεσία πληροφόρησης του Δικτύου Europe Direct στο τηλέφωνο 00 800 6789 1011, χωρίς χρέωση, από οπουδήποτε στην ΕΕ και σε οποιαδήποτε επίσημη γλώσσα της ΕΕ, από Δευτ. – Παρ., τις ώρες 10.00 – 19.30 ή να αναζητούν πληροφόρηση στην κεντρική ιστοσελίδα του Δικτύου.
Τα εξειδικευμένα στελέχη του Κέντρου EUROPE DIRECT του Ε.Β.Ε.Α., παρέχουν σε κάθε ενδιαφερόμενο:
• Άμεση απάντηση σε γενικές ερωτήσεις για την ΕΕ, όπως π.χ. για την ιστορία, τα θεσμικά όργανα της ΕΕ.
• Οδηγίες για την εύρεση των εγκυρότερων πηγών πληροφοριών ή παροχών συμβουλών και αντίστοιχα, στοιχεία επικοινωνίας σε ευρωπαϊκό, εθνικό ή τοπικό επίπεδο.
• Πληροφορίες σχετικά με τις ευκαιρίες και τα δικαιώματα που έχουν οι πολίτες της ΕΕ, σε θέματα καθημερινής ζωής και διαβίωσης σε κάποιο από τα κράτη – μέλη της Ένωσης και τρόπους για να τα ασκήσουν (όπως π.χ. για θέματα εκπαίδευσης, αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων, εργασιακών δικαιωμάτων, μετακίνησης, διαμονής, υγείας, ασφάλισης, δικαιωμάτων καταναλωτή, κ.ά.).
• Πληροφορίες για τα προγράμματα που προωθεί και υποστηρίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς και τις προϋποθέσεις ωφέλειας και χρηματοδότησης απ' αυτά.
• Ενημέρωση για τις δυνατότητες συμμετοχής των πολιτών, στη χάραξη και τη διαμόρφωση των ευρωπαϊκών πολιτικών.
• Οδηγίες για την εύρεση συγκεκριμένων εγγράφων της ΕΕ, όπως νομοθεσία, επίσημες εκδόσεις, δελτία Τύπου, εκθέσεις, στατιστικές, έγγραφα εργασίας κ.ά που αφορούν σε συγκεκριμένες πολιτικές της ΕΕ ή σε επιμέρους τομείς της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης.
• Διοργάνωση ενημερωτικών εκδηλώσεων για θέματα της ευρωπαïκής επικαιρότητας, ενισχύοντας μ' αυτό τον τρόπο, το διάλογο, τη διάδραση με τοπικούς και περιφερειακούς φορείς και την προώθηση της συμμετοχικότητας του πολίτη στη διεκδίκηση των δικαιωμάτων του και στη διαμόρφωση των ευρωπαïκών πολιτικών
• Εξειδικευμένη καθοδήγηση στους ενδιαφερόμενους ώστε να απευθύνονται στους αρμόδιους οργανισμούς ή σε άλλα ευρωπαϊκά Δίκτυα εξειδικευμένης πληροφόρησης και να έχουν άμεσες και υπεύθυνες απαντήσεις στα ερωτήματά τους.
• Ενημέρωση αναφορικά με τις δραστηριότητες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή θεμάτων ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος με την παραγωγή σχετικής αρθρογραφίας στις εκδόσεις του Ε.Β.Ε.Α και την αποστολή ηλεκτρονικού Newsletter στις επιχειρήσεις – μέλη του Επιμελητηρίου, σε θεσμικούς φορείς, σε φορείς της τοπικής κοινότητας, σε εμποροβιομηχανικές ή άλλες κοινωνικές οργανώσεις, καθώς και σε κάθε ενδιαφερόμενο.
Τι ΔΕΝ μπορεί να κάνει το Κέντρο Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης Europe Direct;
• Να υποβάλλει ή να διαβιβάσει καταγγελίες για λογαριασμό ενδιαφερόμενου, μπορεί, ωστόσο να τον καθοδηγήσει σε ποιον φορέα να απευθυνθεί.
• Να εκφράζει άποψη επί συγκεκριμένων θεμάτων που αφορούν στην πολιτική ή τις θέσεις της ΕΕ.
• Να παρέχει ερμηνεία της ευρωπαïκής νομοθεσίας.
Χρύσα Τσιώτση, Νομικός
[email protected]