Στον κατάλογο προβάλλονται ειδικά προϊόντα που θεωρείται ότι θα τους έθελγαν
Η θυγατρική στο Ισραήλ του σουηδικού κολοσσού των επίπλων και άλλων οικιακών ειδών Ikea ζήτησε συγγνώμη μετά την κυκλοφορία ενός καταλόγου που δεν περιέχει καμιά φωτογραφία γυναίκας κι είχε στόχο να προσελκύσει πελατεία μεταξύ των ορθοδόξων Εβραίων.
Το διαφημιστικό αυτό έντυπο, το πρώτο του είδους του, σχεδιάστηκε ειδικά για τα μέλη αυτής της κοινότητας, που αποτελεί περίπου το 10% του πληθυσμού του Ισραήλ και εφαρμόζει μια ιδιαίτερα αυστηρή εκδοχή του εβραϊκού νόμου.
Στον κατάλογο προβάλλονται ειδικά προϊόντα που θεωρείται ότι θα τους έθελγαν, όπως για παράδειγμα μεγάλες βιβλιοθήκες για την τοποθέτηση των ιερών βιβλίων, όπως ανέφερε ο ειδησεογραφικός ιστότοπος Ynet, η ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας Γεντότ Αχαρονότ.
Το εξώφυλλο εικονίζει έναν υπερορθόδοξο να ξεφυλλίζει ένα βιβλίο μπροστά σε μια μεγάλη βιβλιοθήκη γεμάτη ιερά βιβλία, ενώ δυο παιδιά παίζουν πάνω σε ένα χαλί.
«Σχεδιασμένος ειδικά για εσάς», είναι το σλόγκαν στα εβραϊκά.
Σύμφωνα με τον Ynet, η κυκλοφορία του καταλόγου προκάλεσε πολλές αντιδράσεις.
Ορισμένοι υπερορθόδοξοι Εβραίοι εφαρμόζουν αυστηρό διαχωρισμό των φύλων και οι διαφημίσεις που τους απευθύνονται δεν περιέχουν ποτέ εικόνες γυναικών και κοριτσιών.
Μια εκπρόσωπος της Ikea στη Σουηδία υπενθύμισε ότι η εταιρεία «υπερασπίζεται τα ίσα δικαιώματα».
«Διαπιστώσαμε ότι ο κατάλογος (αυτός) της τοπικής θυγατρικής της Ikea δεν το τηρεί αυτό», πρόσθεσε.
Ο Σούκι Κομπλέντς, εκτελεστικός διευθυντής της ισραηλινής θυγατρικής της εταιρείας, παραδέχθηκε ότι ο κατάλογος αυτός κυκλοφόρησε τον Φεβρουάριο και ζήτησε συγγνώμη.
Η Ikea, που διαθέτει περίπου 400 υποκαταστήματα σε 50 χώρες του κόσμου, διατηρεί τρία υποκαταστήματα στο Ισραήλ.