Η ζωή ξεκινάει με ένα… μπαμ

Με ένα μεγάλο... μπαμ μπορεί να γεννηθεί η ζωή, σύμφωνα με επιστήμονες του Imperial College του Λονδίνου, του πανεπιστημίου του Κεντ και του Εθνικού Εργαστηρίου Λόρενς Λίβερμορ των ΗΠΑ.

Όπως ισχυρίζονται οι επιστήμονες, κάποιες από τις σφοδρές εκρήξεις που γίνονται εκεί έξω, στο αχανές σύμπαν, οι προσκρούσεις παγωμένων κομητών επάνω σε πλανήτες, μπορούν να γεννήσουν αμινοξέα, το θεμέλιο λίθο της ζωής. Το ίδιο, σύμφωνα με τους επιστήμονες, μπορεί να συμβεί αν βραχώδεις μετεωρίτες ή αστεροειδείς πέσουν πάνω σε ένα πλανήτη με παγωμένη επιφάνεια.

Η ανακάλυψη αυτή είναι σημαντική καθώς μπορεί να οδηγήσει ακόμη και στη λύση του μυστηρίου για το πώς γεννήθηκε η ζωή στη Γη μας αλλά και να απαντήσει στο ερώτημα για την ύπαρξη ζωής σε άλλους πλανήτες.

Με άλλα λόγια, οι κομήτες εκτός από επουράνιοι φορείς της καταστροφής, μπορεί να έχουν υπάρξει και καταλύτες της ίδιας της ζωής.

Όπως διαπίστωσαν οι ειδικοί, μέσα από τις προκαλούμενες συνθήκες πολύ υψηλής θερμοκρασίας και πίεσης, δημιουργούνται μόνα τους αμινοξέα (όπως η αλανίνη και η γλυκίνη) από ένα μίγμα πιο βασικών οργανικών χημικών ουσιών που προϋπάρχουν στο εσωτερικό του κομήτη (αμμωνία, διοξείδιο του άνθρακα, μεθανόλη κ.α.).

Η Γη υπέστη περιοδικό βομβαρδισμό από μεγαλύτερα και μικρότερα ουράνια σώματα στο παρελθόν, ιδίως πριν από 3,8 έως 4,5 δισεκατομμύρια χρόνια, ενώ η ζωή είχε σίγουρα αναδυθεί πριν από 3,5 δισεκατομμύρια χρόνια και πιθανώς πολύ νωρίτερα, σύμφωνα με τους ειδικούς.