Βρέθηκε δεινόσαυρος, άσος στις… κεφαλιές

Ένας δεινόσαυρος ο οποίος πρέπει να ήταν ο... άσος της κεφαλιάς ανακαλύφθηκε από επιστήμονες του πανεπιστημίου του Τορόντο. Πρόκειται για ένα είδος φυτοφάγου δεινοσαύρου που μέχρι σήμερα ήταν άγνωστο στους επιστήμονες.

Το οστό του κρανίου του ήταν πολύ σκληρό και είχε σχήμα θόλου. Οι ειδικοί εκτιμούν ότι το χρησιμοποιούσε για να απωθεί τους εχθρούς του, σπρώχνοντας τους. Μάλιστα χαρακτηρίζουν την ανακάλυψη ιδιαίτερα σημαντική καθώς συμπληρώνει τα κενά στο γενεαλογικό δέντρο των δεινοσαύρων.

Το είδος Acrotholus audeti δεν ήταν το μόνο με παρόμοιο οστό στο κεφάλι. Οι παλαιοντολόγοι εκτιμούν, όπως αναφέρει το BBC, ότι και άλλα είδη φυτοφάγων δεινοσαύρων είχαν έναν περίεργο θόλο από οστό στην κορυφή του κρανίου τους, ο οποίος χρησίμευε στη μάχη της επιβίωσης ή αναπτυσσόταν ακόμη και για λόγους... ομορφιάς και έλξης του άλλου φύλου.

Το νέο είδος δεινοσαύρου, που έζησε πριν 85 εκατ. χρόνια, έφτανε σε μήκος τα 1,8 μέτρα και ζύγιζε περίπου 40 κιλά, δηλαδή αρκετά μικρόσωμο συγκριτικά με άλλους εκπροσώπους του είδους.