Πολύ πριν οι Γάλλοι ζωγράφοι, όπως ο Ζορζ Σερά, ο Βίνσεντ Βαν Γκογκ και ο Καμίλ Πισαρό χρησιμοποιήσουν την πουαντιγιστική τεχνική
Πολύ πριν οι Γάλλοι ζωγράφοι, όπως ο Ζορζ Σερά, ο Βίνσεντ Βαν Γκογκ και ο Καμίλ Πισαρό χρησιμοποιήσουν στα τέλη του 19ου αιώνα την χαρακτηριστική πουαντιγιστική τεχνική των μικρών μεμονωμένων χρωματικών κουκίδων για να δημιουργήσουν μια μεγάλη εικόνα, οι προϊστορικοί «καλλιτέχνες» στην ίδια χώρα είχαν κάνει κάτι ανάλογο πάνω στους ασβεστολιθικούς βράχους, δημιουργώντας εικόνες ζώων κουκίδα-κουκίδα.
Οι επιστήμονες, με επικεφαλής τον Αμερικανό καθηγητή ανθρωπολογίας Ράνταλ Γουάιτ του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο διεθνές περιοδικό γεωεπιστημών "Quarternary International", ανακάλυψαν την πουαντιγιστική εικόνα ενός τριχωτού μαμούθ, χαραγμένη στο εσωτερικό του Καταφυγίου Σελιέ, στην κοιλάδα του ποταμού Βεζέρ στην περιοχή της Ντορντόνι.
Η εικόνα του μαμούθ, που εκτιμάται ότι δημιουργήθηκε πριν από περίπου 38.000 χρόνια, έχει σχηματισθεί από δεκάδες κουκίδες. Είναι πιθανό ότι πρόκειται για την αρχαιότερη εικόνα που έχει ποτέ βρεθεί, ενώ είναι σίγουρα μία από τις πιο παλιές.
Η σύγχρονη ψηφιακή τεχνολογία ουσιαστικά χρησιμοποιεί την πουαντιγιστική τεχνική για να δημιουργήσει εικόνες στις οθόνες μέσα από τον συνδυασμό πολλαπλών χρωματικών κουκίδων (πίξελ).
Το γιατί οι προϊστορικοί άνθρωποι σκέφθηκαν κάτι τέτοιο, είναι ασαφές. «Η βραχογραφία είναι σχεδόν ψηφιακή στη φύση της. Δεν είναι ακριβώς πουαντιγισμός, αλλά η αρχική σύλληψη βρίσκεται εκεί: η κατασκευή μιας φόρμας από πίξελ», ανέφερε ο Γουάιτ.
«Είμαστε αρκετά εξοικειωμένοι με τις τεχνικές των σύγχρονων πουαντιγιστών καλλιτεχνών. Όμως τώρα μπορούμε να επιβεβαιώσουμε ότι αυτή η απεικονιστική τεχνική χρησιμοποιείτο ήδη από την πρώιμο ευρωπαϊκό πολιτισμό της Ωρινάκειας περιόδου», προσέθεσε.
Είχε προηγηθεί η ανακάλυψη άλλων σχετικών αναπαραστάσεων, όπως ενός ρινόκερου στο σπήλαιο Σοβέ, ο οποίος είχε αρχικά ζωγραφισθεί με δεκάδες κουκίδες πάνω στην παλάμη και μετά είχε αποτυπωθεί πάνω στον τοίχο του σπηλαίου.