Η έλευση του Δεκέμβρη σηματοδοτεί την τελική ευθεία προς την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, με τα καταστήματα να την περιμένουν πώς και πώς… προκειμένου να δουν μερικά χαρτονομίσματα να μπαίνουν στις ταμειακές τους μηχανές.
Σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα, η οποία δημοσιεύτηκε στο
mashable.com, υπάρχουν διαφορετικοί «τύποι καταναλωτών», ανάλογα με το διαθέσιμο εισόδημα που έχει προς… «ξόδεμα», τα σχέδιά του για την περίοδο των γιορτών και φυσικά τις προσωπικές του προτιμήσεις.
Η εταιρεία έρευνας αγοράς και τεχνολογίας Vision Critical δημοσίευσε μια έρευνα, βάσει της οποίας οι καταναλωτές χωρίζονται σε «τέσσερις τύπους»: η σύγχρονη βασίλισσα των κουπονιών, τον καταναλωτή της γενιάς της χιλιετίας, τον «εναγκαλιστή» της τεχνολογίας των φορητών συσκευών και τον εργένη που προτιμά τις διαδικτυακές αγορές.
Σύμφωνα με την ανάλυση της έρευνας, οι διαφορές ανάμεσα σε αυτούς τους «τύπους καταναλωτών» είναι ιδιαίτερα σημαντικές για τις επιχειρήσεις που σχεδιάζουν τις διαφημιστικές εκστρατείες εν όψει των εορτών. «Οι διαφορετικές ομάδες απαιτούν και διαφορετικό τρόπο προσέγγισης μέσω του μάρκετινγκ, βάσει των προτιμήσεων και αγοραστικών τους συμπεριφορών» ανέφερε ο αντιπρόεδρος της Vision Critical, David Sevitt. «Όσοι ασχολούνται με το μάρκετινγκ και την αγορά, πρέπει να εξετάσουν τους μοναδικούς τρόπους με τους οποίους κάθε τύπος καταναλωτή έχει πρόσβαση στις πληροφορίες και πώς επηρεάζεται από αυτές, καθώς επίσης και τα κανάλια τα οποία επιλέγει για τις αγορές του» πρόσθεσε ο ίδιος.
1. Η σύγχρονη βασίλισσα των κουπονιών
Σε αυτήν την κατηγορία ανήκουν γυναίκες ηλικίας 43 ετών κατά μέσο όρο, οι οποίες προτιμούν τα ψώνια στα καταστήματα, αλλά τους αρέσει να χρησιμοποιούν κουπόνια που έχουν προμηθευτεί από το διαδίκτυο, μέσα από τα κινητά τους τηλέφωνα. Περίπου το 75% αυτής της ομάδας καταναλωτών χρησιμοποιεί φορητές συσκευές για να παραλάβει διαδικτυακά κουπόνια, και η πλειοψηφία αυτών (ποσοστό 85%) διαβάζει κάθε είδους e-newsletter προκειμένου να ενημερωθεί για τις προσφορές που κυκλοφορούν. Η γυναίκα αυτής της κατηγορίας ξοδεύει τα λιγότερα χρήματα για τον εαυτό της κατά τη διάρκεια των εορτών, ενώ επιλέγει να ψωνίζει κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων και προσφορών.
2. Ο καταναλωτής της γενιάς της χιλιετίας
Ο μέσος όρος ηλικίας σε αυτήν την κατηγορία καταναλωτή είναι τα 26 έτη. Ενώ λιγότεροι από 30% αυτής της κατηγορίας ψωνίζουν μέσω «έξυπνων συσκευών», πάνω από 60% τις χρησιμοποιεί για να κάνει… έρευνα αγοράς.
3. Ο εναγκαλιστής της τεχνολογίας των φορητών συσκευών
Οι καταναλωτές αυτής της κατηγορίας ενώ τηρούν την «παραδοσιακή μορφή» σε ό,τι αφορά τα ψώνια, πηγαίνοντας για αγορές στα καταστήματα, υιοθετούν παράλληλα και νέους τρόπους αγορών. Περισσότεροι από τους μισούς αυτής της κατηγορίας, είναι ηλικίας περίπου 30 ετών και σερφάρουν μέσω των φορητών τους συσκευών ψάχνοντας, συγκρίνοντας και ψωνίζοντας μέσω αυτών. Το 90% αυτών διαβάζει σχετικά e-newsletter και συμμετέχει σε «πωλήσεις προσφορών».
4. Εργένης που προτιμά τις διαδικτυακές αγορές
Ο μέσος όρος ηλικίας των ανδρών αυτής της κατηγορίας είναι 36 έτη. Ξοδεύουν σχεδόν τα ίδια για τον εαυτό τους, όσο και για τους υπόλοιπους κατά τη διάρκεια περιόδων προσφορών ή εκπτώσεων. Συνήθως αγοράζουν προϊόντα μέσω των υπολογιστών τους, αντί φορητών συσκευών, σε ποσοστό 80%. Η συντριπτική πλειοψηφία αυτής της κατηγορίας καταναλωτή, κάνει έρευνα αγοράς πολύ καιρό πριν ενώ το 76% αυτών ανέφερε ότι δεν είχε καμία διάθεση να στηθεί σε ουρές σε πολύβουα καταστήματα.