Αν σας έλεγαν τη λέξη σινεμά, σίγουρα ένα από τα πρώτα πράγματα που θα σας ερχόταν στο μυαλό θα ήταν - τι άλλο;- το ποπκόρν.
Και όμως κανονικά θα έπρεπε να απαγορευτεί στα σινεμά! Ναι, να απαγορευτεί! Και το ποπκόρν και η τσίχλα. Και αυτό γιατί, σύμφωνα με νέα γερμανική έρευνα, και τα δυο σαμποτάρουν την αποτελεσματικότητα των διαφημίσεων που παίζουν πριν αρχίσει η ταινία.
Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι το να τρώει κανείς ποπκόρν ή να μασάει τσίχλα στην αίθουσα του κινηματογράφου, όχι μόνο ενοχλεί τους διπλανούς του, αλλά επιπλέον αχρηστεύει την επίδραση των διαφημιστικών μηνυμάτων πάνω του.
Σύμφωνα με τη μελέτη που δημοσιεύεται στο περιοδικό "Journal of Consumer Psychology", το μασούλημα σνακ αποδιοργανώνει την "εσωτερική ομιλία", πάνω στην οποία βασίζεται σε μεγάλο βαθμό η αποτελεσματικότητα μιας διαφήμισης.
Οι διαφημίσεις μας εντυπώνουν στο νου των ανθρώπων νέες μάρκες, επειδή, χωρίς να το συνειδητοποιούμε, τα χείλη και η γλώσσα μας (χωρίς κατ' ανάγκη να κινούνται στην πραγματικότητα) αυτόματα προσομοιώνουν την προφορά του ονόματος ενός προϊόντος ή τη φράση-κλειδί ενός διαφημιστικού μηνύματος, όταν το πρωτοακούμε. Κάθε φορά, στη συνέχεια, που ξανασυναντούμε τη μάρκα ή το μήνυμα, το στόμα μας υποσυνείδητα επαναλαμβάνει τη λέξη ή τη φράση. Όμως η διαδικασία του μασήματος την ώρα που το μήνυμα εκπέμπεται, δημιουργεί παρεμβολές στην εσωτερίκευση της όλης διαδικασίας.