Σβήνουν οι ελπίδες για επιζώντες καθώς τελειώνει το οξυγόνο - Πώς σώζουν τα πληρώματα βυθισμένων υποβρυχίων
Συνεχίζονται, χωρίς μεγάλες ελπίδες, οι έρευνες στον βυθό του Ατλαντικού, ανοικτά των ακτών της Αργεντινής, για τον εντοπισμό του υποβρυχίου San Juan που εξαφανίστηκε από τα ραντάρ πριν επτά ημέρες αύτανδρο, με 44μελές πλήρωμα και έκτοτε δεν έχει δώσει κανένα σημάδι ζωής.
Δεκατέσσερα πλοία και 19 αεροσκάφη συνεχίζουν τις έρευνες σε μια ευρεία ζώνη περιμετρικά της τελευταίας θέσης του υποβρυχίου, σε απόσταση 430 χλμ από τις ακτές στο νοτιοανατολικό τμήμα της χώρας. Οι ΗΠΑ, η Βρετανία, η Γαλλία, η Βραζιλία, η Χιλή και η Ουρουγουάη συμμετέχουν στις επιχειρήσεις.
Οι διασώστες δεν γνωρίζουν εάν το υποβρύχιο μήκους 65 μέτρων έχει βγει στην επιφάνεια, εάν πλέει ακυβέρνητο ή απλά τα συστήματα επικοινωνίας έχουν υποστεί βλάβη. Δεν γνωρίζουν καν εάν έχει αναδυθεί εσκεμμένα στην επιφάνεια ή έχει βυθιστεί.
Στην περίπτωση που παραμένει κάτω από την επιφάνεια, το οξυγόνο επαρκεί για 7 ημέρες, δηλαδή τελειώνει σήμερα, από ώρα σε ώρα.
Το υποβρύχιο Σαν Χουάν είναι ντιζελοηλεκτροκίνητο και ανήκει στην κλάση TR-1700, κατασκευάστηκε στην τότε Δυτική Γερμανία και μπήκε σε υπηρεσία το 1984.
Πώς σώζουν τα πληρώματα βυθισμένων υποβρυχίων
Το Σύστημα Διάσωσης Υποβρυχίων του ΝΑΤΟ - που είναι από τα καλύτερα στον κόσμο - είναι μια συνέργεια τριών χωρών της συμμαχίας και συγκεκριμένα της Γαλλίας, της Νορβηγίας και της Βρετανίας.
Σχεδιάστηκε για να σώζει μέλη πληρωμάτων υποβρυχίων σε κίνδυνο και μπορεί να φτάσει μέχρι τα 600 μέτρα. Μπορεί να καταδυθεί για 6 ώρες, τέσσερις φορές ανά ημέρα ενώ, σε κάθε κατάδυση μπορεί να σώσει 12 άτομα που θα λάβουν ιατρική περίθαλψη στις υποδομές του, αν παραστεί ανάγκη.
Περιλαμβάνει τρία μέρη. Ένα σύστημα παρέμβασης, ένα σκάφος διάσωσης και μεταφορέα υπό πίεση.
Είναι το μεγαλύτερο αερομεταφερόμενο σύστημα διάσωσης υποβρυχίων και είναι διαθέσιμο σε κάθε ενδιαφερόμενη χώρα και μπορεί να μεταφερθεί παντού στον κόσμο σε 72 ώρες.