Προβλήματα στην κυκλοφορία στα σύνορα με την Ισπανία, την Ιταλία και το Βέλγιο από τις κινητοποιήσεις Γάλλων οδηγών φορτηγών
Οδηγοί φορτηγών από τη Γαλλία απέκλεισαν την κυκλοφορία σε συνοριακούς σταθμούς με την Ισπανία, την Ιταλία και το Βέλγιο, καθώς διαμαρτύρονται για τον ανταγωνισμό που προκαλούν οι μειώσεις των τιμών στον τομέα των οδικών εμπορευματικών μεταφορών.
Τουλάχιστον 200 οδηγοί φορτηγών έδωσαν το παρόν στη διαμαρτυρία στον συνοριακό σταθμό που συνδέει τη Γαλλία με την πόλη Ρέκεμ στο Βέλγιο, χαιρετώντας τους οδηγούς των οχημάτων που τους επέτρεπαν τη διέλευση, αλλά εμποδίζονται τη διέλευση των φορτηγών.
Προβλήματα στην κυκλοφορία καταγράφθηκαν και στην εθνική οδό που συνδέει την πόλη της Λίλλης με τη βελγική πόλη Γάνδη λόγω της κινητοποίησης που οργάνωσαν λίγες ώρες νωρίτερα οι οδηγοί φορτηγών.
Η κυκλοφορία διακόπηκε και στη σήραγγα Φρέγιους προς την Ιταλία, στο νοτιοανατολικό τμήμα της Γαλλίας, όπως επίσης σε μεθοριακούς σταθμούς με την Ισπανία.
Οι Γάλλοι οδηγοί διατυπώνουν την οργή τους καθώς η συμφωνία που συνάφθηκε μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ την 23η Οκτωβρίου με στόχο τη μείωση της μέγιστης διάρκειας των αποσπάσεων, δηλαδή του χρόνου που οι εργαζόμενοι μπορούν να απασχολούνται ως «αποσπασμένοι» από μία χώρα της ΕΕ σε άλλη, δεν καλύπτει τον τομέα των οδικών μεταφορών.
Ως αποτέλεσμα, οι Γάλλοι φορτηγατζήδες αντιμετωπίζουν το ενδεχόμενο να στερούνται ανταγωνιστικότητας σε σύγκριση με οδηγούς από άλλα κράτη μέλη, ειδικά εκείνα της ανατολικής Ευρώπης, της Ισπανίας και της Πορτογαλίας, που είναι διατεθειμένοι να εργαστούν για ορισμένο χρόνο με χαμηλότερες απολαβές σε σύγκριση με όσα οι Γάλλοι οδηγοί πιθανόν να πληρώνονται.
«Οι αυξανόμενες αποκλίσεις στις αμοιβές και στις συνθήκες (εργασίας) θέτουν σε κίνδυνο τις γαλλικές εταιρείες και τους εργαζόμενους» δήλωσε ο Πασκάλ Φάβρ, στέλεχος της συνδικαλιστικής ένωσης Force Ouvriere, που συμμετείχε στη διαμαρτυρία των οδηγών φορτηγών στη νοτιοδυτική Γαλλία, κοντά στα σύνορα με την Ισπανία.
«(Υπάρχουν) εκείνοι που εργάζονται για χαμηλότερες αμοιβές διότι περνούν περισσότερο χρόνο πίσω από το τιμόνι αναλαμβάνοντας δουλειές που οι Γάλλοι δεν κάνουν λόγω του αθέμιτου ανταγωνισμού».